Overslaan en naar de inhoud gaan

Tony's Chocolonely zet druk op politiek omtrent wet kinderarbeid

Het chocolademerk schreef een open brief aan de Tweede Kamer en roept Nederlanders op om een petitie te tekenen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Op woensdag 25 januari wordt in de Tweede Kamer de initiatiefwet zorgplicht kinderarbeid behandeld. Deze nieuwe wet maakt bedrijven verantwoordelijk om onderzoek te doen naar de risico’s op kinderarbeid in hun keten én om deze risico’s vervolgens aan te pakken. Chocolademerk Tony&;s Chocolonely, bekend van zijn streven naar &;100 procent slaafvrije chocolade&;, is daarom gestart met een campagne én een petitie. (Zie video onderaan dit bericht.) Tony&;s: &;Wij zijn voor de nieuwe wet. Kinderarbeid is namelijk een misdrijf en wij vinden dat het tijd wordt dat we het ook zo gaan behandelen. Dus er moet een wet komen.&;

related partner content for mobile comes here

Dit zijn de argumenten die Tony’s Chocolonely voor de nieuwe wet naar voren brengt:

  • Zelfregulering werkt onvoldoende en geeft onvoldoende urgentie en druk.
  • Deze wet vraagt niets onmogelijks van bedrijven en is haalbaar.
  • Nu worden voorlopers in het bedrijfsleven benadeeld.

Handtekeningen
Tony’s roept zijn fans op om de lopende petitie voor deze wet te tekenen. De handtekeningen worden woensdag in Den Haag aangeboden.

Open brief
Volgens Tony&;s Chocolonely is het nog erg spannend of de wet een meerderheid van stemmen krijgt. &;Op woensdag 25 januari is het bepalende debat over de wet. Daarom hebben we geschreven aan de Tweede Kamer die in het debat wordt behandeld en voeren we campagne.&; Het merk heeft voor de campagne de hashtag in het leven geroepen.

 

;s Chocolonely

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in