Overslaan en naar de inhoud gaan

Beursapp BUX ontwikkelde nieuwe tv-campagne zelf

‘Matige beeldkwaliteit onderstreept onze praktische instelling’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bux, de app waarmee je kunt beleggen, heeft een eigen tv-campagne gemaakt. De video moet laten zien hoe eenvoudig het is om te handelen op de beurs via het programma.

related partner content for mobile comes here

Eenvoudig

Freelancer (en voormalig Head of Marketing bij Bux) Niels Vrijhoeven was verantwoordelijk voor strategie en creatie. Hij vertelt: ‘De meeste mensen denken dat handelen op de beurs super-ingewikkeld is. De film laat zien dat BUX de beurs zo eenvoudig heeft gemaakt, dat iedereen met een beetje interesse in de wereld genoeg kennis heeft om te handelen op de beurs.’

Waarschuwing

Aan het eind van de reclame staat wel een waarschuwing: &;CFD&;s (red: Contracts For Difference, hiermee kun je als belegger inzetten op de prijsveranderingen van bijvoorbeeld een aandeel, obligatie of valuta) zijn investeringen met hoge risico&;s. Je kunt geld verliezen.&;

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De commercial bestaat uit beelden die hij vond op internet. ‘De matige beeldkwaliteit onderstreept de praktische instelling van het bedrijf’, vertelt hij.

Startup

De Nederlandse startup werd in september 2014 opgericht door ex-medewerkers van Binck, Spil Games en eBuddy. In de app kun je oefenen met nepgeld (&;Funbux&;) en echte euro&;s. De app heeft meer dan 700.000 gebruikers, waarvan 48.000 mensen met echt geld spelen. Het bedrijf is inmiddels actief in zeven landen en gaat dit jaar live in de hele Europese Unie. Vorig jaar haalde het bedrijf nog 6 miljoen .

Credits:

Strategie & Creatie: Niels Vrijhoeven

Regie: Robert van Ees

Geluid: Haaifaai Deluxe

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in