Overslaan en naar de inhoud gaan

Afscheids-PR: Spotify biedt Obama baan aan als ‘president of playlists’

Het is een ogenschijnlijk doodnormale vacature bij een misschien niet zo’n doodnormaal bedrijf. Spotify laat op zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het is een ogenschijnlijk doodnormale vacature bij een misschien niet zo’n doodnormaal bedrijf. Spotify laat op zijn weten op zoek te zijn naar een ‘president of playlists’:

related partner content for mobile comes here

‘In deze functie wordt u eindverantwoordelijk voor onze teams wereldwijd die zich bezighouden met muziekcuratie en afspeellijsten.’

Droomkandidaat

Bij de functie-eisen wordt al snel duidelijk dat de vacature op het lijf geschreven is van maar één man. De gezochte kandidaat moet namelijk over ‘world-class leadership’ beschikken. Ook moet die ten minste acht jaar ervaring hebben met het runnen van een highly-regarded land.

Eveneens vereist: ‘Een vriendelijke en warme persoonlijkheid en een Nobelprijs voor de Vrede.’

Birth certificate-playlist

Inhoudelijk zijn er ook eisen. De gedroomde kandidaat moet verschillende soorten speellijsten kunnen samenstellen, van een eclectische zomermuzieklijst tot een feestelijke ‘I just found my birth certificate-playlist’.

En hij moet er met enthousiasme over kunnen vertellen tegen de pers, aldus Spotify: ‘Let us be clear, you should be nothing short of one of the greatest speakers of all time’.

(tekst gaat verder onder afbeelding)

Change

Met deze PR-actie neemt Spotify afscheid van Obama, niet alleen met humor, maar het koppelt nog een slim de waarden waar Obama voor staat aan het eigen merk.

Dat wordt het meest duidelijk in het ‘naschrift’ van Spotify bij de vacaturetekst:

We are proud to foster a workplace free from discrimination.

It doesn&;t matter who you are, where you come from, what you look like, or what music you love. We believe that diversity of experience, perspectives, and background, lead to a better environment for everyone. We value this and encourage you to come be a part of changing the way the world listens to music.

 

Foto:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in