Overslaan en naar de inhoud gaan

Je moet bij Humberto Tan zijn voor de hoogste PR-waarde

Pauw en Van Nieuwkerk blijven ver achter
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bij welke talkshow moet je zijn voor het beste &;social&; en PR-effect? Humberto Tan is je man. Dat is althans af te leiden uit onderzoek van Clipit, dat bekeek welke van de drie talkshowhosts de meeste publiciteit scoort.

related partner content for mobile comes here

Rekeneenheid

Het gebruikt daarvoor de &;&; PR-waarde, en dat is jammer voor Tan, want de 34 miljoen euro aan PR-waarde die hij in twee maanden realiseert kan hij niet in zijn zak steken. Het is slechts een rekeneenheid.

Deze legt wel bloot dat Tan twee keer zo veel scoort als nummer twee Jeroen Pauw (18 miljoen euro). De RTL Late Night presentator heeft dit vooral te danken aan zijn grote schare volgers op social media. Met zijn Twitter- en Instagramaccounts bereikt hij honderdduizenden mensen. 

Positiever sentiment

Jeroen Pauw en met name Matthijs van Nieuwkerk profileren zich minder nadrukkelijk op social media en blijven dan ook steken op een lagere PR-waarde.Humberto Tan is ook de meest geliefde talkshowhost; berichten over hem hebben een positiever sentiment dan die over Pauw en Matthijs van Nieuwkerk.

Onderzoek

Clipit heeft van 17 oktober tot 31 december onderzoek gedaan naar de drie Nederlandse talkshowhosts. In totaal werden 114.504 berichten geanalyseerd. Het sentiment wordt automatisch bepaald aan de hand van de data.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in