Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Romantische Gamma-commercial slaat de spijker op z’n kop’

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

;Altijd extra goedkoop&;

Duidelijk (83%), opvallend (67%) en een goede match met het merk (72%). Dat vinden de honderd Nederlanders aan wie onderzoeksbureau MeMo² de reclame liet zien. Bovendien vinden ze het een leuke commercial (70%).

Grappig

‘Hij is grappig, maar toch duidelijk’, vindt een respondent. ‘Het is een leuk scenario, niet overdreven belachelijk.’

‘Gamma weet met deze commercial de spijker op zijn kop te slaan’, zegt Max de Jong van MeMo². ‘Zowel de visuals als de gesproken tekst brengen de boodschap goed over te brengen, zonder dat de commercial goedkoop en irritant wordt.’

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in