Overslaan en naar de inhoud gaan

Redesign Thuisbezorgd en Takeaway.com

Takeaway.com, in Nederland beter bekend als Thuisbezorgd.nl, heeft in samenwerking met Mirabeau een nieuwe brand identity ontwikkeld die de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het eerste onderdeel van dit redesignproject, het nieuwe Thuisbezorgd.nl-logo, is inmiddels live en visualiseert de vernieuwde identiteit van deze wereldwijde succesformule.

related partner content for mobile comes here

Takeaway.com is nu vertegenwoordigd in 10 landen en kreeg dit jaar een investering van 74 miljoen euro.  Voor Takeaway reden om de merkwaarden opnieuw scherp te stellen en een daarbij passende merkidentiteit te ontwikkelen. Eelco van Collenburg, Art Director bij Mirabeau:  ‘Takeaway.com had een opfrisser nodig. Het logo moest aansluiten bij de nieuwe merkwaarden: eenvoud, betrouwbaar, gemak, maar tegelijkertijd visueel verwant blijven aan het oude beeldmerk.’

De verhouding van het oorspronkelijke logo bleek in de praktijk een aantal problemen met zich mee te brengen. ‘Als de bezorgers op de scooter voorbij snellen, is Thuisbezorgd.nl bijvoorbeeld niet meer leesbaar” aldus van Collenburg. ‘In het design van het nieuwe logo hebben we Thuisbezorgd.nl dan ook groter kunnen maken.’ Het oorspronkelijke logo met huis, vork en mes náást elkaar liet dat niet toe. Het nieuwe logo is iets ronder en krijgt daardoor een meer ‘eetbare uitstraling’. Ook het font moest voor de nieuwe identiteit plaats maken voor een met de hand ontworpen woordmerk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in