Overslaan en naar de inhoud gaan

Option overload relief

Keuzes keuzes keuzes. We komen om in de mogelijkheden. We zien dat al een tijd als een van de keerzijden van onze moderne samenleving. Waar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tegenbewegingen zijn al op gang gekomen. Het duidelijkst bij producten: en spelen allemaal in op het gevoel van keuzemoeheid dat bij de consument leeft.
Ook diensten krijgen eenduidige varianten zoals de .
Of meer subtiel: bij complexe diensten worden met privileges de keuzen verpakt in een voorkeursbehandeling. Vanuit een marketingbenadering natuurlijk een slimme manier om in te spelen op de behoeften van consumenten.

related partner content for mobile comes here

Interessant is echter ook de manier waarop een goede werking van adviesfiltering in een netwerkmaatschappij kan zorgen voor nieuwe mechanismen om het hoofd te bieden aan option overload.

Twee belangrijke zaken zorgen ervoor dat kiezen lijden wordt: het toenemen van het aantal opties (mass customization) en de beschikbare hoeveelheid informatiebronnen over de mogelijke keuzen. Als ik een digitale camera wil kopen heb ik vele vergelijkbare modellen om uit te kiezen, en kan me ook nog 's laten adviseren door een veelheid aan sites, zoals , en .

In 2004 schreef Barry Schwartz al over de
(why more is less). De oplossing van Schwartz gaat uit van het beter leren kiezen door de consument. Streven naar tevredenheid in plaats van maximalisatie tot te leren leven met verplichtigen. Goed gebruik maken van de meningenmaatschappij kan echter ook belangrijke bijdrage leveren de twee bronnen te verlichten.

Vertouwenspersonen kunnen helpen bij de filtering van de opties. De blogs van de experts die je vertrouwt, of de algehele gevoelens van een reviewoverzicht bij . De
van Rollyo helpen je zoeken. Via de kun je alle blogs over het onderwerp vinden.

Het is voor aanbieders de kunst een plek te krijgen in deze nieuwe vormen van product placement en bij te dragen aan de option overload releave. Ik ga voorlopig maar even de bevindingen van volgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in