Overslaan en naar de inhoud gaan

Content produceren is een vak (apart)

Door gastblogger Marcel Beerthuizen van TBWABEC
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eens in de zoveel tijd komt er zo'n woord voorbij dat de oplossing lijkt te zijn voor alle problemen. In marketingland valt er weer zo'n term te ontwaren. Content, zoals in content driven marketing.

related partner content for mobile comes here

Het nieuwe buzzword op congressen, de boodschap van nieuwe bureaus, de boodschap van oude bureaus die op zoek zijn naar nieuw leven, de boodschap van marketeers met een probleem.

Voor velen is het gebruiken van content een nieuwe ervaring. Er wordt dan ook veel geëxperimenteerd. Met muziek, entertainment, sport, tv, goede doelen. Maar het produceren van content vereist andere vaardigheden dan de gemiddelde marketeer of reclameman/v gewend is.

Je moet een insider zijn. Het gaat om allianties met 'entertainment' partijen. Om het aanbieden van experiences aan consumenten. Om het activeren van interessevelden in onderscheidende en effectieve communicatie. Dat is iets heel anders dan het tot leven brengen van een thematiek die bedacht is. Je moet dondersgoed weten waar de kansen en bedreigingen zitten.

Wat is essentieel aan goede content driven marketing?
Het speelt in op de interesse van de mensen die je wilt bereiken en beraken. Het is relevant voor de ontvanger en biedt toegevoegde waarde. En goede content is platform onafhankelijk. Het is een 'real life' thematiek.

Het is niet makkelijk om echt succesvolle cases te noemen op dit terrein. Nike en natuurlijk.
en geven ook het goede voorbeeld. Maar verder? Een berichtje in het vakblad of vermelding op een weblog lukt meestal nog wel. Maar slechts aandacht of zichtbaarheid is veel te min voor de mogelijkheden van content driven marketing. Of hoe het ook mag of zal heten. Maar dat het blijvend is, is voor mij zeker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in