Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkbouwer in Ster-reclame

Na de schokkende uitzending van Zembla over kinderporno op internet dook tussen Pearl en Ariel ineens een Ster-reclame op van Marco Klein +…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na de schokkende uitzending van over kinderporno op internet dook tussen Pearl en Ariel ineens een Ster-reclame op van . Wat doet deze merkenbouwer in vredesnaam in een reclameblok voor het grote publiek? Erger nog: werk ik nu met dit stukje precies mee aan het beoogde effect van die reclame?

related partner content for mobile comes here

Marco Klein heeft ook nog eens een voortreffelijke reclame, met straatinterviews waarin gevraagd wordt naar marketingaspecten. Knap geproduceerd en op de site te zien: over het geringe effect van reclame, onwetendheid over de melk- en aardappelprijs en volstrekt verkeerd plaatsen van pay-offs van reclame bij merken.

Het lijkt erop of Marco Klein met een kanon een mug probeert te raken, maar misschien is dit juist wel een geraffineerde crossmedia campagne. Die mag wat kosten, en zo bereik je weblogs. Vraag waarmee je wel blijft zitten: laat ik me met de Molblog voor zijn karretje spannen? Nou ja, dat is dan terecht. En wat volgt er nog meer van partijen die dit ontdekken? We zien wel.

Trouwens, die uitzending over kinderporno van Zembla was misschien voor marketeers juist niet verrassend. Al jaren : weerhoudt kinderporno online pedofielen juist van het grijpen van kinderen of stimuleert internet de daad? Zembla voerde een reeks getuigen op die het laatste beweren. Weten marketeers dit verband niet al lang?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in