Merkbouwer in Ster-reclame


Na de schokkende uitzending van Zembla over kinderporno op internet dook tussen Pearl en Ariel ineens een Ster-reclame op van Marco Klein + Partners. Wat doet deze merkenbouwer in vredesnaam in een reclameblok voor het grote publiek? Erger nog: werk ik nu met dit stukje precies mee aan het beoogde effect van die reclame?
Marco Klein heeft ook nog eens een voortreffelijke reclame, met straatinterviews waarin gevraagd wordt naar marketingaspecten. Knap geproduceerd en op de site te zien: over het geringe effect van reclame, onwetendheid over de melk- en aardappelprijs en volstrekt verkeerd plaatsen van pay-offs van reclame bij merken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet lijkt erop of Marco Klein met een kanon een mug probeert te raken, maar misschien is dit juist wel een geraffineerde crossmedia campagne. Die mag wat kosten, en zo bereik je weblogs. Vraag waarmee je wel blijft zitten: laat ik me met de Molblog voor zijn karretje spannen? Nou ja, dat is dan terecht. En wat volgt er nog meer van partijen die dit ontdekken? We zien wel.
Trouwens, die uitzending over kinderporno van Zembla was misschien voor marketeers juist niet verrassend. Al jaren speelt de vraag: weerhoudt kinderporno online pedofielen juist van het grijpen van kinderen of stimuleert internet de daad? Zembla voerde een reeks getuigen op die het laatste beweren. Weten marketeers dit verband niet al lang?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid