Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook SBS en Volkskrant aasden op NS-TV

Treinreizigers kunnen vanaf vandaag tv kijken in de trein. Het gaat om een proef van de Nederlandse Spoorwegen, KPN en RTL Nederland op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reizigers krijgen reclame en nieuws- en entertainmentberichten te zien. Het televisieprogramma, genaamd NS-TV, duurt dertien minuten. Ook is er actuele reisinformatie. De proef loopt tot april volgend jaar. In die periode kunnen reizigers ook gebruikmaken van draadloos internet in de trein.

related partner content for mobile comes here

Onderweg wordt het nieuws ververst, zodat reizigers actuele berichten te zien krijgen. Het programma wordt zonder geluid uitgezonden. De NS onderzoekt of het mogelijk is items met geluid aan te bieden zonder dat niet-geïnteresseerde treinreizigers daar last van hebben.

Vanmorgen was de presentatie van NS-TV. Chief Commercial Officer van RTL Nederland Frank Eijken noemde NS-TV ‘een vorm van narrowcasting met een hoog bereik en een hoge attentiewaarde’. Eijken: ‘Als je dagelijks meer dan 1 miljoen reizigers bereikt, praat je eigenlijk over een mass narrowcast project, dat daarbij volledig is afgestemd op de treinreiziger.’

De komende vijf maanden gaan de partijen ‘uitgebreid onderzoeken en experimenteren met een mix van actuele reisinformatie afgewisseld met nieuws, sport, entertainment en commercials’, aldus Eijken. ‘Dat laatste is niet onbelangrijk. In het buitenland, bijvoorbeeld in Engeland en ook in Scandinavië, wordt al veel gewerkt met narrowcastprojecten. Wat dat van ons uniek maakt, is het feit dat wij drie keer per dag met een nieuw programma inspelen op de behoefte van de doelgroep. Dat betekent dat het programma 's ochtends inhoudelijk verschilt met dat van de middag en de avond. We willen narrowcasting dus echt een stap voorwaarts brengen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in