Ook SBS en Volkskrant aasden op NS-TV
Reizigers krijgen reclame en nieuws- en entertainmentberichten te zien. Het televisieprogramma, genaamd NS-TV, duurt dertien minuten. Ook is er actuele reisinformatie. De proef loopt tot april volgend jaar. In die periode kunnen reizigers ook gebruikmaken van draadloos internet in de trein.
Onderweg wordt het nieuws ververst, zodat reizigers actuele berichten te zien krijgen. Het programma wordt zonder geluid uitgezonden. De NS onderzoekt of het mogelijk is items met geluid aan te bieden zonder dat niet-geïnteresseerde treinreizigers daar last van hebben.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagVanmorgen was de presentatie van NS-TV. Chief Commercial Officer van RTL Nederland Frank Eijken noemde NS-TV ‘een vorm van narrowcasting met een hoog bereik en een hoge attentiewaarde’. Eijken: ‘Als je dagelijks meer dan 1 miljoen reizigers bereikt, praat je eigenlijk over een mass narrowcast project, dat daarbij volledig is afgestemd op de treinreiziger.’
De komende vijf maanden gaan de partijen ‘uitgebreid onderzoeken en experimenteren met een mix van actuele reisinformatie afgewisseld met nieuws, sport, entertainment en commercials’, aldus Eijken. ‘Dat laatste is niet onbelangrijk. In het buitenland, bijvoorbeeld in Engeland en ook in Scandinavië, wordt al veel gewerkt met narrowcastprojecten. Wat dat van ons uniek maakt, is het feit dat wij drie keer per dag met een nieuw programma inspelen op de behoefte van de doelgroep. Dat betekent dat het programma 's ochtends inhoudelijk verschilt met dat van de middag en de avond. We willen narrowcasting dus echt een stap voorwaarts brengen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid