Overslaan en naar de inhoud gaan

Hollandse merken & de copy cats

Gastblogger Willy de Graaff
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kreeg gisteren een leuke reactie m.b.t. de aanstaande verkoop van Duyvis: omdat het door een company is gekocht die haar coremarkt heeft in de nootjes/chips/zoutjes markt, komt het vast wel goed met Duyvis...

related partner content for mobile comes here

Eerlijk gezegd, heb ik daar ook méér vertrouwen in dan in Sara Lee dat hier eigenlijk niets eens echt actief is op de gebieden waar het bedrijf van oorsprong (in de U.S.A.) sterk in was.

En dat is / blijft ook mijn probleem met investerings-mijen die merken kopen.... het is hen toch veelal om snel renderen te doen en niet om investeren en op lange termijn sterke merken bouwen.

En snel een merk (weer) opbouwen, dat is een illusie, tenzij je werkelijk een spectaculair product-aanbod hebt, dat niet snel te kopieëren is.

Zoals dat Prachtige Idee van Hero met haar Fruit2Day dat nu al weer een copy cat kent van Albert Heijn.

Zou daar nu niet wat aan gedaan kunnen worden... waarom hebben pharmaceuten jarenlang het alleenrecht van de verkoop van hun medicijn-idee en kunnen de ideeën van merk-fabrikanten zomaar ge-copy-cat worden?

Een iets andere verpakking / een wat andere naam, maar exact dezelfde 'werkzame stoffen' zoals bij Fruit2Day, en de retailer kan ongestraft aan de haal met het succes van de R&D-ers en marketeers van Hero.

Volgens mij is dit fenomeen nog bedreigender voor de innovativiteit van de industrie dan de prijsoorlog - die immers toch het felst is daar waar producten eerder commodities dan unieke artikelen zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in