Postbank wint Financial Marketing Award 2005


De prijs werd uitgereikt door Heleen de Heer (Meeùs Groep) aan Vincent van den Boogert, marketeer bij de Postbank.
Generali behaalde met de No-claim beschermer een tweede plaats. Koster Verzekeringen eiste met de Eindejaarsactie 2005 de derde plaats voor zich op.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Jongste Verzekeringen in Barendrecht kreeg de aanmoedigingsprijs voor het idee van een digitale uitvaartbank.
De prijs is een initiatief van het vakblad VVP en wordt jaarlijks uitgereikt. Vorig jaar won Westland Utrecht met een actie rond een hypotheekproduct.
De jury bestond dit jaar uit: Hans Kasper (Universiteit van Maastricht), Heleen de Heer ( Meeus Groep), Frits van Bruggen (Nationale Nederlanden), Theo van Vugt (Tijdschrift voor Marketing) en Theo van Duivenbode (ex-Stad Rotterdam Verzekeringen). Zij hebben de inzendingen beoordeeld en drie genomineerden voorgedragen. De criteria zijn: effectiviteit, creativiteit, klantgerichtheid en actualiteit.
De bezoekers van de Nationale Dag Financiële Marketing kozen vervolgens na een presentatie van de cases de winnaar.
De Postbank slaagde er in met een hevige campagne binnen een jaar uit te groeien tot de tweede hypotheekverstrekker van het land. Begin 2003 stond de Postbank op de 5e plaats met een marktaandeel van ongeveer 6 procent. In de eerste helft van 2005 steeg dat naar 9,3 procent. De marge op het product bleef daarbij overeind.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid