Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitsland scoort in dm

Bij het WK-voetbal van volgend jaar hoort Duitsland niet tot de favorieten. Maar op het gebied van dm kan het land wel tot de top van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is zowel te danken aan de adverteerders als aan de nieuwe generatie creatieven.

related partner content for mobile comes here

Terwijl in veel andere landen creatieven neerkijken op dm en alleen warm lopen voor tv, print en outdoor, is dat onderscheid bij onze oosterburen veel minder uitgesproken. Duitse creatieven zijn gewend om resultaatgericht te denken. Ze moeten wel, want Duitse adverteerders zijn nogal risicomijdend ingesteld. Ze willen weten wat hun reclame-euro’s opleveren en dat leidt tot een meer dan gemiddelde belangstelling voor dm. De recente Duitse successen in Cannes tonen aan dat die benadering haar vruchten afwerpt. Duitsland sleepte daar de meeste Direct Leeuwen in de wacht. Het Duitse bureau Nordpol werd DM-bureau van het jaar en won ook de DM Grand Prix voor de campagne voor de Renault Modus. Voor die campagne werd een commercial in twee versies gemaakt, met allebei een open einde. Wie het slot wilde zien, moest naar de site van Renault. Ruim 800.000 kijkers deden dat, en daarmee was ook meteen duidelijk wat het respons van de campagne was.

Bron: Campaign

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in