Duitsland scoort in dm
Dat is zowel te danken aan de adverteerders als aan de nieuwe generatie creatieven.
Terwijl in veel andere landen creatieven neerkijken op dm en alleen warm lopen voor tv, print en outdoor, is dat onderscheid bij onze oosterburen veel minder uitgesproken. Duitse creatieven zijn gewend om resultaatgericht te denken. Ze moeten wel, want Duitse adverteerders zijn nogal risicomijdend ingesteld. Ze willen weten wat hun reclame-euro’s opleveren en dat leidt tot een meer dan gemiddelde belangstelling voor dm. De recente Duitse successen in Cannes tonen aan dat die benadering haar vruchten afwerpt. Duitsland sleepte daar de meeste Direct Leeuwen in de wacht. Het Duitse bureau Nordpol werd DM-bureau van het jaar en won ook de DM Grand Prix voor de campagne voor de Renault Modus. Voor die campagne werd een commercial in twee versies gemaakt, met allebei een open einde. Wie het slot wilde zien, moest naar de site van Renault. Ruim 800.000 kijkers deden dat, en daarmee was ook meteen duidelijk wat het respons van de campagne was.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Campaign
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid