Anti-terreurcampagne in OV gelanceerd


De campagne heeft als thema ‘Alle ogen helpen’ en informeert mensen in bus, tram, veer en metro over de maatregelen die het openbaar vervoer veiliger maken en vraagt de reiziger ook zelf op te letten. De campagne is ontwikkeld door het Rotterdamse Pluspoint in samenwerking met McCann-Erickson.
Behalve de gemeentes Amsterdam en Rotterdam zijn RET, het GVB en de politie betrokken. De communicatie is afgestemd met het Nationaal Committee Terrorismebestreiding (NCTb).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTijdens de lancering kregen burgemeester Cohen en Robert Wichink van directie communicatie bestuursdienst Amsterdam direct kritische vragen op zich afgevuurd. Niet zozeer over de invulling als wel over het feit dat andere grote steden Den Haag en Utrecht niet betrokken zijn bij de campagne.
Volgens Cohen was dit door de korte tijdspanne waarin de campagne is gemaakt. Ook kwam de voor de hand liggende vraag waarom Amsterdam en Rotterdam niet hebben gewacht tot de landelijke anti-terrorismecampagne van start gaat, die vorige week bij het Rotterdamse bureau Ara werd ondergebracht.
Cohen gaf aan dat de informatiebehoefte van het publiek zo groot was, dat de gemeentes niet langer wilden wachten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid