Overslaan en naar de inhoud gaan

Anti-terreurcampagne in OV gelanceerd

In Amsterdam en Rotterdam is vanmorgen gelijktijdig de publiekscampagne gelanceerd die reizigers alerter moet maken op een terroristische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne heeft als thema ‘Alle ogen helpen’ en informeert mensen in bus, tram, veer en metro over de maatregelen die het openbaar vervoer veiliger maken en vraagt de reiziger ook zelf op te letten. De campagne is ontwikkeld door het Rotterdamse Pluspoint in samenwerking met McCann-Erickson.

related partner content for mobile comes here

Behalve de gemeentes Amsterdam en Rotterdam zijn RET, het GVB en de politie betrokken. De communicatie is afgestemd met het Nationaal Committee Terrorismebestreiding (NCTb).

Tijdens de lancering kregen burgemeester Cohen en Robert Wichink van directie communicatie bestuursdienst Amsterdam direct kritische vragen op zich afgevuurd. Niet zozeer over de invulling als wel over het feit dat andere grote steden Den Haag en Utrecht niet betrokken zijn bij de campagne.

Volgens Cohen was dit door de korte tijdspanne waarin de campagne is gemaakt. Ook kwam de voor de hand liggende vraag waarom Amsterdam en Rotterdam niet hebben gewacht tot de landelijke anti-terrorismecampagne van start gaat, die vorige week bij het Rotterdamse bureau Ara werd ondergebracht.

Cohen gaf aan dat de informatiebehoefte van het publiek zo groot was, dat de gemeentes niet langer wilden wachten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in