Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever speelt in op Wal-Mart narrowcasting

Een harde slag voor de 'broadcasting' markt in de Verenigde Staten ten opzichte van de 'narrowcasting': grootste winkelketen Wal-Mart…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

over de uitslag van onderzoek van TNS Media and Entertainment Group waaruit de effectiviteit bleek van adverteren op Wal-Mart TV versus reclame maken op de bekende tv-netwerken. Wel moet even bedacht worden dat TNS werd betaald door Wal-Mart en haar mediabureau PRN.

related partner content for mobile comes here

De enquete onder ruim 5.600 klanten in twintig winkels wees uit dat 15 procent zei dat ze direct de geadverteerde producten op Wal-Mart TV kochten en 85 procent zou dat 'in de toekomst' doen.

Die laatste uitkomst neem ik maar met een korreltje zout, maar die 15 procent is natuurlijk interessant en geeft het verschil aan: de impuls die de reclame teweegbrengt kan direct in een aankoop worden omgezet.

Onder meer Unilever, zegt Wal-Mart, speelt nu goed in op dit voordeel en met reclame op het scherm van Dove waarin zelfs een werknemer van Wal-Mart optreedt om de geneugten van de lichaamsverzorging aan te prijzen.

Op het net is Wal-Mart TV overigens niet te zien, ook niets ervan op de koopsite van Wal-Mart. Ander medium.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in