Unilever speelt in op Wal-Mart narrowcasting


Mediapost schrijft over de uitslag van onderzoek van TNS Media and Entertainment Group waaruit de effectiviteit bleek van adverteren op Wal-Mart TV versus reclame maken op de bekende tv-netwerken. Wel moet even bedacht worden dat TNS werd betaald door Wal-Mart en haar mediabureau PRN.
De enquete onder ruim 5.600 klanten in twintig Wal-Mart winkels wees uit dat 15 procent zei dat ze direct de geadverteerde producten op Wal-Mart TV kochten en 85 procent zou dat 'in de toekomst' doen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDie laatste uitkomst neem ik maar met een korreltje zout, maar die 15 procent is natuurlijk interessant en geeft het verschil aan: de impuls die de reclame teweegbrengt kan direct in een aankoop worden omgezet.
Onder meer Unilever, zegt Wal-Mart, speelt nu goed in op dit voordeel en met reclame op het scherm van Dove waarin zelfs een werknemer van Wal-Mart optreedt om de geneugten van de lichaamsverzorging aan te prijzen.
Op het net is Wal-Mart TV overigens niet te zien, ook niets ervan op de koopsite van Wal-Mart. Ander medium.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid