Unilever speelt in op Wal-Mart narrowcasting
Mediapost schrijft over de uitslag van onderzoek van TNS Media and Entertainment Group waaruit de effectiviteit bleek van adverteren op Wal-Mart TV versus reclame maken op de bekende tv-netwerken. Wel moet even bedacht worden dat TNS werd betaald door Wal-Mart en haar mediabureau PRN.
De enquete onder ruim 5.600 klanten in twintig Wal-Mart winkels wees uit dat 15 procent zei dat ze direct de geadverteerde producten op Wal-Mart TV kochten en 85 procent zou dat 'in de toekomst' doen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDie laatste uitkomst neem ik maar met een korreltje zout, maar die 15 procent is natuurlijk interessant en geeft het verschil aan: de impuls die de reclame teweegbrengt kan direct in een aankoop worden omgezet.
Onder meer Unilever, zegt Wal-Mart, speelt nu goed in op dit voordeel en met reclame op het scherm van Dove waarin zelfs een werknemer van Wal-Mart optreedt om de geneugten van de lichaamsverzorging aan te prijzen.
Op het net is Wal-Mart TV overigens niet te zien, ook niets ervan op de koopsite van Wal-Mart. Ander medium.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid