Overslaan en naar de inhoud gaan

Bolland van Heineken over Absolut

Elsevier had afgelopen week een interview met Marc Bolland, lid van de RVB van Heineken. Hugo Camps deed het interview, en marketing en het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

had afgelopen week een interview met , lid van de RVB van Heineken. Hugo Camps deed het interview, en marketing en het bedrijfsleven is niet zijn sterkste kant, dus het verhaal kabbelt een beetje door.

related partner content for mobile comes here

Eén citaat is echter wel interessant. Bolland heeft het op een gegeven moment over Absolut wodka en zegt dan:

'Ik wilde weten hoe het Zweedse wodka-merk Absolut in elkaar zit. Je denkt dan aan een kathedraal van modernisme, aan Cobra, aan mooie abstractie. Dat viel tegen. Ik kwam in de dorpsbibliotheek van Woerden terecht.

'Het gebouw leek nergens op. Kantoortje met stoelen van niks. Vitrinetjes met ouwe rotzooi. Wel met vier prachtig vormgegeven flessen Absolut er in. Toen begreep ik dat het merk Absolut gemaakt is door een reclamebureau in New York.

'De Zweden zelf hebben er hun ziel niet ingestopt. Er was weinig charme in dit staatsbedrijf. De baas paste ook in die bibliotheek van Woerden. Kortom, het succes wordt door New York gedragen. Dat valt me als Europeaan dan tegen'.

Is vast heel herkenbaar voor veel mensen: hoeveel merken worden niet door een reclamebureau bedacht en uitgewerkt, terwijl er geen link meer is met de bron? Maar is het ook een diskwalificatie van het merk, zoals Bolland hier toch laat merken?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in