Overslaan en naar de inhoud gaan

Disney CEO ziet Vodcasting als nieuwe kaskraker

Gisteren las ik een interview met Robert Iger, CEO van Walt Disney. Hierin gaf Iger aan dat Disney haar fiscale jaar (1 oktober) afsloot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verder deed Iger een aantal zeer opvallende uitspraken over de iPod en vodcasting richting zijn aandeelhouders.

related partner content for mobile comes here

"Episodes als Desperate Housewives en Lost als Vodcast op Apple iTunes, zie ik niet als bedreiging voor Disney's mediabedrijf. Wel zie ik hier enorme kansen op extra omzet voor Disney komende jaren", aldus Iger.

Wel vond Iger $ 1,99 voor een een te laag bedrag. Iger kan z'n borst dan natmaken. Onlangs gaven zijn concurrenten NBC en CBS aan dat ze $ 0,99 gaan vragen voor prime-time shows op de iPod.

Hier zie ik verschillende trends die op Google Zeitgeist besproken werden al terugkomen. Internet wordt steeds meer een audio-video medium door de hoge breedband penetratie. En steeds meer content distribueert zich via pull over IP, en komt uit op een of ander scherm. Wordt het dan toch nog gezellig komende jaren?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in