Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil mix fysieke en digitale post

Een ruime meerderheid van de Nederlanders ontvangt persoonlijke berichten en polisbladen (van bijvoorbeeld verzekeringen) het liefst per…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten kiezen dus voor hun informatieverstrekking voor een combinatie van digitale communicatie en fysieke post, concludeert TPG Post. Het postbedrijf hield gisteren de presentatie 'Post in de digitale wereld' in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Niet de verzender, maar de inhoud van de boodschap bepaalt de voorkeur van de consument voor een e-mail of een poststuk. Uit ontvangersonderzoek weet TPG Post dat 72 procent van de consumenten persoonlijke berichten, zoals verjaardagswensen of brieven van familie en vrienden, het liefst via de fysieke post ontvangt.

Ook geeft 70 procent van de consumenten de voorkeur aan catalogi en reisgidsen per post. Bijna 60 procent van de mensen krijgt reclame liever per post dan digitaal. Daarentegen wil 68 procent nieuwsbrieven digitaal ontvangen.

Mensen geven de voorkeur aan post, wanneer zij de infor-matie willen bewaren, rustig willen doorlezen of willen delen met anderen. Aspecten als het 'zwart op wit' hebben en bewaren van informatie blijken voor ontvangers belangrijk.

Direct mail (reclame per post, zoals aangevraagde folders, brochures of mailings) wordt met meer aandacht gelezen, vaker bewaard en vaker doorgegeven aan anderen dan informatie die via e-mail of internet beschikbaar komt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in