Consument wil mix fysieke en digitale post


Consumenten kiezen dus voor hun informatieverstrekking voor een combinatie van digitale communicatie en fysieke post, concludeert TPG Post. Het postbedrijf hield gisteren de presentatie 'Post in de digitale wereld' in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
Niet de verzender, maar de inhoud van de boodschap bepaalt de voorkeur van de consument voor een e-mail of een poststuk. Uit ontvangersonderzoek weet TPG Post dat 72 procent van de consumenten persoonlijke berichten, zoals verjaardagswensen of brieven van familie en vrienden, het liefst via de fysieke post ontvangt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok geeft 70 procent van de consumenten de voorkeur aan catalogi en reisgidsen per post. Bijna 60 procent van de mensen krijgt reclame liever per post dan digitaal. Daarentegen wil 68 procent nieuwsbrieven digitaal ontvangen.
Mensen geven de voorkeur aan post, wanneer zij de infor-matie willen bewaren, rustig willen doorlezen of willen delen met anderen. Aspecten als het 'zwart op wit' hebben en bewaren van informatie blijken voor ontvangers belangrijk.
Direct mail (reclame per post, zoals aangevraagde folders, brochures of mailings) wordt met meer aandacht gelezen, vaker bewaard en vaker doorgegeven aan anderen dan informatie die via e-mail of internet beschikbaar komt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid