Overslaan en naar de inhoud gaan

Novagraaf en DAS lanceren Merkzeker voor MKB

Merkenbureau Novagraaf en juridisch dienstverlener DAS starten een alliantie ter bescherming van de merknamen van MKB-ondernemers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vijf van de zes mkb-ondernemers hebben namelijk hun merknaam niet geregistreerd, aldus de 2 bedrijven. Dat maakt het MKB een kwetsbare groep als het gaat om het kopiëren van merken door de concurrentie.

related partner content for mobile comes here

Juist nu het mkb het economisch tij tegen heeft, is een goed beschermde merknaam cruciaal, aldus DAS en Novagraaf.

Kasper Radstake, managing consultant bij Novagraaf: ‘We leven in een tijd waarin alles zichtbaar is en gekopieerd kan worden. We zien steeds vaker dat merken worden “geleend”. Goed gejat is kennelijk makkelijker dan slecht bedacht. Daarnaast beschikken veel ondernemers niet over voldoende financiële middelen om hun rechten te verdedigen.’

is een dienst waarbij het merk voor een periode van tien jaar correct wordt geregistreerd. Derden die willen meeliften op de merknaam van de mkb-ondernemer worden opgespoord. De ondernemer is bovendien verzekerd van juridische bijstand door een merkspecialist van Novagraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in