Overslaan en naar de inhoud gaan

NMa keurt samenwerking Eredivisie en FOX goed

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft zijn goedkeuring verleend aan de samenwerking tussen Eredivisie Media & Marketing (EMM)…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alle lichten voor de samenwerking staan nu definitief op groen, want parallel aan het onderzoek van de NMa is ook de overeenkomst tussen EMM en FIC volledig afgerond.

related partner content for mobile comes here

Op 8 augustus van dit jaar maakten beide ondernemingen bekend dat FIC een 51% belang verwerft in EMM. Door het bestaande succes van Eredivisie Live te koppelen aan de internationale kennis, ervaring en het netwerk van FIC op het gebied van sportzenders, willen de twee partijen de Nederlandse voetbalfans een nog betere beleving bieden. Volgens EMM en FIC betekent de overeenkomst een stevige injectie voor het Nederlandse voetbal. ‘Goed nieuws is voor de clubs maar zeker ook voor de fans.’

Raymond van der Vliet, managing director FIC Benelux, treedt als gevolg van de samenwerking naast zijn huidige rol ook toe tot de directie van EMM.

De Eredivisie samenvattingen zullen in ieder geval tot en met seizoen 2013/14 te zien zijn bij de NOS. Frank Rutten, directeur EMM, zegt dat voor de periode daarna alle opties met betrekking tot uitzending van de Eredivisie samenvattingen worden overwogen. Daarbij staat volgens hem voorop dat deze net zoals in de huidige situatie toegankelijk blijven voor het grote publiek. Rutten: ‘Want welke beslissing we ook nemen, een ding staat daarbij vast: ook na 2014 zijn de Eredivisie samenvattingen te zien op het open net.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in