Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuws: altijd en overal (onderzoek)

Niet alleen het aantal mensen dat een smartphone of tablet heeft is het laatste jaar sterk gestegen, ook de mate waarin nieuws wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[PERSBERICHT]

related partner content for mobile comes here

Nieuws is overal, op elk moment
Dankzij de opkomst van mobiele devices is nieuws altijd en overal bereikbaar. Binnen veel nieuwsmomenten is de rol van de mobiele devices niet meer weg te denken. Onderweg wordt nieuws het meest bekeken via de smartphone. Als mensen op het werk zijn gebruiken ze de computer nog het meest als nieuwsmedium (49%), maar ook daar is de smartphone een goede tweede (39%). Thuis bekijken ze nieuws via de televisie, maar wordt het nieuws tegelijkertijd ook steeds vaker op de smartphone geraadpleegd. In de slaapkamer wordt de tablet het meest gebruikt om op de hoogte te zijn van het laatste nieuws (42%).

Nieuwsconsumptie via mobiele devices neemt sterk toeSmartphonebezitters zijn steeds meer vertrouwd met het bekijken van nieuws onderweg. Het afgelopen half jaar is het percentage dat onderweg nieuws consumeert onder smartphonebezitters gestegen van 45% naar 55%. Thuis stijgt met name de nieuwsconsumptie via de tablet. Tijdens het ontbijt, de lunch en het avondeten wordt de tablet, vaker dan een half jaar geleden, gebruikt om het nieuws te bekijken. De nieuwsconsumptie via de smartphone stijgt op het toilet van 27% naar 36%.

Verschillende rollen van de mediaBelangrijk is om het nieuws en de artikelen af te stemmen op de eigenschappen van de drager waarop het nieuws gelezen wordt. Zo wordt nieuws op de smartphone vooral bekeken om snel op de hoogte te zijn. Op de computer en tablet kunnen de berichten dieper ingaan op een onderwerp. De tablet wordt relatief vaak gebruikt ter vermaak. Maar het is niet alleen belangrijk om het nieuws af te stemmen op de eigenschappen, ook het moment bepaalt de functie waarvoor het nieuws bekeken wordt. Zo is tijdverdrijf tijdens het tv kijken een veel belangrijker motief dan in andere situaties. Onderweg is het daarentegen nog belangrijker om mensen snel op de hoogte te brengen. Ook wordt de smartphone onderweg het meest gebruikt om over het nieuws mee te kunnen praten gedurende de dag.

“Het onderzoek bevestigt de ontwikkeling die wij zien in de data van onze mobiele apps en onze vernieuwde mobiele website. Het is mooi om te zien dat nieuws op steeds meer plekken wordt bekeken. De gebruikers van onze nieuwsapps zijn dus overal en altijd te bereiken. Dit biedt veel mogelijkheden voor onze adverteerders; ze kunnen TMG inzetten om hun doelgroep op elk moment, op elke locatie met een relevante boodschap te bereiken ” Aldus Anouk Wendling, sr. online marketeer van TMG.

Zie onderstaande infographic of klik

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in