Meer winst voor VNU
Wel was de omzet door nadelige valuta-effecten lager. De omzet in de eerste helft van dit jaar bedroeg 1,9 miljard euro, een daling van 11 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2002. Als de valuta-effecten (vooral de dollar ten opzichte van de sterke euro) niet werden meegerekend, zou de omzet met 2 procent zijn gestegen. ‘De economie blijft zwak, maar toch weet VNU een gezonde groei te laten zien’, licht bestuursvoorzitter Rob van den Bergh toe.
Bij Marketing Information, met onderzoeksbureau ACNielsen daalde de omzet met 10 procent naar 889 miljoen euro. De advertentiemarkt staat wereldwijd nog steeds onder druk. Dat wordt vooral gevoeld bij het bedrijfsonderdeel Business Information. De omzet daalde met 21 procent tot 348 miljoen euro. Over de eerste zes maanden kwam het resultaat uit op 60 miljoen euro, 23 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid