Amerikaans glossy voor jonge Arabieren
Het glossy magazine wordt betaald door het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het tijdschrift richt zich op jongeren tussen de 18 en 35 jaar en wordt sinds kort verkocht in onder meer Egypte, Libanon, Jordanië, Sudan, Israël, de Verenigde Arabische Emiraten en Tunesië.
De artikelen in het tijdschrift gaan nadrukkelijk niet over Irak, Afghanistan of Al Qaeda. In het eerste nummer staan onder andere de ervaringen van Arabische studenten in de VS centraal. De nieuwe editie gaat over de groeiende invloed van Arabische muziek in het westen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis'Hi' is volgens Buitenlandse Zaken een middel om een betere relatie te krijgen met de ‘toekomstige leiders van de Arabische wereld'. Het blad is volgens hem ook een 'subtiel vehikel' om Amerikaanse waarden en normen uit te dragen. Een soortgelijk doel dient ook Radio Sawa, een eerder door de Amerikaanse regering opgericht radiostation voor de Arabische jeugd.
'Hi' verschijnt nu in een oplage van 50.000 stuks. Dat moeten er zeker 250.000 worden (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid