
Hoe erg wordt het? Dat deze crisis een historisch dieptepunt is, staat vast. 'Het choqueert me hoeveel mensen de trein zien ontsporen en zich nog steeds druk maken over hun strategische plan voor 2009. Wij hebben al die dingen geschrapt -alles: meetings, reizen, noem maar op- en richten op ons op het feit dat we in een echte crisis zitten', zegt Morgan Chase-CEO Jamie Dimon.
Fortune vroeg directeuren en consultants naar hun ervaringen en inzichten. Een dringend advies: kom snel in actie ¨D sneller dan je concurrenten. Andere aanbevelingen:
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU Delft- Stem je prioriteiten af op de nieuwe realiteit. Het is nu even niet het beste moment voor uitbreiding naar nieuwe markten, groeidoelen van 15% en offshoring.
- Blijf investeren in je corebusiness. Probeer sterker en competitiever uit de crisis te komen.
- Blijf intensief communiceren met medewerkers, leveranciers, klanten enzovoort. En zorg voor balans tussen realisme en optimisme.
- Je klanten worden geconfronteerd met nieuwe problemen: geef ze nieuwe oplossingen.
- Verlaag niet overhaast je prijzen. Bij een prijsverlaging van 5% moet de omzet 19% toenemen om quitte te spelen. Dat gebeurt bijna nooit.
- Focus op kapitaal: waar haal je het vandaan en waar zet je het in?
- Herevalueer je medewerkers. Beloon je beste mensen het best. En probeer de beste mensen van de concurrentie af te pikken.
- Kijk kritisch naar je incentives: welk gedrag stimuleren ze precies?
- Als je financieel sterk staat: dit is h¨¦t moment voor acquisitie van kleine bedrijven waar veel talent rondloopt.
Bron: Fortune
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee