Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN vindt Orange-spot misleidend

KPN vindt dat concurrent Orange de consument misleidt met een tv-commercial over betalen per seconde.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Woensdag eiste het concern voor de rechter in Haarlem dat Orange een rectificatie plaatst in alle landelijke dagbladen. Orange brengt een tv-spotje op de buis met de tekst: ‘Bij Orange betaal je altijd per seconde, dus als je vijf seconden belt, betaal je ook vijf seconden’. KPN stelt dat de consument daarmee op het verkeerde been wordt gezet, omdat verzuimd is te melden dat de beller ook een starttarief betaalt.

related partner content for mobile comes here

Naar aanleiding van de klacht van KPN heeft Orange zijn eigen website deze week aangepast, maar dat vindt de concurrent veel te laat. Volgens advocaat Richard van Schaik van KPN is de schade al geleden. Bovendien gaat Orange tot volgende week door met het uitzenden van het omstreden tv-spotje.

De advocaat van Orange, Wouter Pors, vond dat KPN de zaak enorm opblaast. ‘De procesmachine van KPN heeft nu ook Orange bereikt.’ Daarmee gaf hij aan dat KPN al vele rechtszaken tegen concurrenten heeft gevoerd.

Volgens Pors is er in dit geval geen sprake van misleiding. De raadsman wees erop dat in het tv-spotje wordt verwezen naar de algemene voorwaarden op de website, waar het starttarief met nadruk staat vermeld. Bovendien zou KPN ‘boter op het hoofd hebben’, omdat het concern bij zijn eigen tarieven helemaal niet duidelijk is hoe die zijn opgebouwd (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in