Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw onderzoek naar Search-gedrag

The iProspect Search Engine User Behavior Study laat zien dat 62% van de gebruikers op een resultaat klikt uit de eerste pagina van search…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

laat zien dat 62% van de gebruikers op een resultaat klikt uit de eerste pagina van search engines, en 90% op een resultaat uit de eerste 3 pagina's. In vergelijking met de reslutaten van liggen deze cijfers flink hoger. Toen klikte 48% op een resultaat op de eerste pagina en 81% op een van de eerste 3.

related partner content for mobile comes here

Zo'n resultaat roep een aantal vragen op: worden bezoekers beter in 't vinden van zoektermen zodat hun gewenste resultaat vaker op de eerste pagina's staat, of worden ze juist luier? Het lijkt er i.i.g. op dat gebruikers slimmer worden: in 2002 zocht 28% van de gebruikers nog verder op een andere zoekmachine of met andere zoektermen bij onbevredigend resultaat, nu is dat 41%.

Het gebruik van een andere zoekmachine bij een ongewenst resultaat is juist afgenomen. In 2002 bleef 68% bij dezelfde zoekmachine in de tweede poging, nu is dat 82%. Bezoekers voegen eerder een of meerdere zoektermen toe..

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in