Nieuw onderzoek naar Search-gedrag


The iProspect Search Engine User Behavior Study laat zien dat 62% van de gebruikers op een resultaat klikt uit de eerste pagina van search engines, en 90% op een resultaat uit de eerste 3 pagina's. In vergelijking met de reslutaten van hetzelfde onderzoek uit 2002 liggen deze cijfers flink hoger. Toen klikte 48% op een resultaat op de eerste pagina en 81% op een van de eerste 3.
Zo'n resultaat roep een aantal vragen op: worden bezoekers beter in 't vinden van zoektermen zodat hun gewenste resultaat vaker op de eerste pagina's staat, of worden ze juist luier? Het lijkt er i.i.g. op dat gebruikers slimmer worden: in 2002 zocht 28% van de gebruikers nog verder op een andere zoekmachine of met andere zoektermen bij onbevredigend resultaat, nu is dat 41%.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet gebruik van een andere zoekmachine bij een ongewenst resultaat is juist afgenomen. In 2002 bleef 68% bij dezelfde zoekmachine in de tweede poging, nu is dat 82%. Bezoekers voegen eerder een of meerdere zoektermen toe..Lees verder
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid