Overslaan en naar de inhoud gaan

Succes FMCG-innovaties vaak willekeurig

Succesvolle innovaties in de branche van Fast Moving Consumer Goods (FMCG) komen in veel gevallen willekeurig tot stand.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van Beagle Creative Marketing Agency in samenwerking met de Vrije Universiteit van Amsterdam naar de zogenaamde pre-product life cycle van 18 succesvolle innovaties. Ondanks de toenemende druk op producenten van A-merken om te innoveren, brengt het merendeel van de bedrijven weinig of geen structuur aan in het innovatieproces.

related partner content for mobile comes here

Meer dan de helft van de bedrijven heeft noch een visie op, noch doelstellingen voor innovatie geformuleerd. In het onderzoek wordt geconstateerd dat de FMCG-bedrijven wel onderscheid maken tussen verschillende soorten innovaties. Een incrementele innovatie (bijvoorbeeld een nieuw smaakje of een andere verpakking) vergt een andere aanpak in termen van geld en tijd dan een radicale innovatie (een volledig nieuw product of dienst). Dit onderscheid leidt echter niet tot het uitspreken van duidelijke ambities ten opzichte van innoveren, aldus Beagle.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in