Overslaan en naar de inhoud gaan

Imagocampagne voor gedeeltelijk arbeidsgeschikten

'Geknipt voor de juiste baan' luidt de slogan van een zojuist gestarte campagne van het Ministerie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maandag jl. hebben minister De Geus van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en andere organisaties de aftrap gegeven voor de campagne met onder andere de lancering van de website
. “We moeten niet de beperking van mensen voorop stellen, maar juist hun mogelijkheden in de schijnwerper zetten,”? benadrukte De Geus tijdens de start van de campagne.

related partner content for mobile comes here

Het ministerie wil dat zowel werkgevers als werknemers de positieve kant gaan zien van werken met gedeeltelijk arbeidsgeschikten. De minister heeft daarom tijdens de Werktop in 2005 met werkgevers- en werknemersorganisaties afgesproken een campagne te starten die eventuele vooroordelen moet wegnemen. Naast het ministerie doen aan de campagne mee: VNO-NCW, MKB Nederland, LTO Nederland, FNV, CNV, MHP, UWV (Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen), CWI (Centrale organisatie voor Werk en Inkomen) en de Commissie Werkend Perspectief.

De campagne moet de boodschap overbrengen dat gedeeltelijk arbeidsgeschikten gemotiveerde werknemers kunnen zijn, die 'geknipt zijn voor de juiste baan'. Ook richt de campagne de aandacht op de (financiële) regelingen, die het voor werkgevers aantrekkelijk maken om gedeeltelijk arbeidsgeschikten in dienst te nemen, zoals de no riskpolis.

De komende maanden verschijnen op radio, televisie en in bladen en kranten voorbeelden van gedeeltelijk arbeidsgeschikten die hun werk goed doen. Verder informeert de website werknemers en werkgevers over regelingen en praktijkervaringen. Ook heeft het ministerie een brochure gemaakt waarin de subsidieregelingen en hulpmiddelen op een rij zijn gezet. Na de zomer worden tijdens bijeenkomsten door het land ervaringen uitgewisseld en knelpunten en oplossingen besproken. Daarnaast leveren de deelnemende organisaties met eigen activiteiten een bijdrage aan de campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in