Overslaan en naar de inhoud gaan

Het blijebabyvirus van Pampers

De afgelopen weken word ik doodgespamd door allerlei vrienden en vage kennissen met kleine baby´s. Pampers heeft namelijk bedacht dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pampers houdt van blije baby´s. Helaas is geen enkele baby zo blij als Pampers wil doen voorkomen. Maar met een appél op de trots van pasgeboren ouders lukt het de luierfabrikant toch om een redelijk fors aantal blijebabygezichtjes uit de hoge hoed te toveren. Een stuk of duizend, as we speak. En de meeste van die duizend baby´s hebben twee ouders, moet de marketingafdeling hebben gedacht. ¨Als die beide ouders al hun family and friends en de rest van hun uitgebreide vagekennissenkring vragen om te stemmen, en die mensen doen dat natuurlijk allemaal, is de traffic op onze actiesite weergaloos! Wat een attentiewaarde! Wat een customer experience!¨

related partner content for mobile comes here

Sociaal?
Over de in te zetten kanalen heeft Pampers goed nagedacht. Het is een sociaal gebeuren, dus we nemen accounts bij Twitter, Hyves, Facebook als het nodig is. Er is alleen 1 probleem. Of eigenlijk twee, nee drie. Waar zit de integratie van al die media? Niet in de actiesite. Waarom worden de social media niet op een sociale manier ingezet? Het is allemaal nogal zendergericht. En wat heb je eigenlijk aan een actiesite die het negen van de tien minuten gewoon niet doet of te lang aan het laden is? O, en probleem vier: volgens mij weten ze bij Pampers niet eens dat er al klaagfora bestaan over de traagheid van de site. Ik heb ze daar in ieder geval nog niet zien reageren. Wel op hun Twitter-account, maar met die 17 followers daar lijkt het me dat je invloedsfeer nogal klein is.

De oplossing
Eigenlijk is de oplossing niet zo moeilijk. Ik zag vandaag een tip via ">: ontsla die marketing manager en . Die tip kan Pampers zo overnemen. Dat eerste hoeven ze overigens niet te letterlijk te nemen, dat tweede wel. Zet iemand op deze campagne die snapt hoe je de dialoog aangaat, die weer met mensen gaat praten in plaats van tegen een doelgroep. Iemand die deelnemers en stemmers faciliteert, het leven wat gemakkelijker maakt. Iemand die begrijpt dat ik niet zit te wachten op ingewikkelde stemprocedures en trage websites. How hard can it be?

De baby op de foto is trouwens Boaz. Een échte blije baby en deelnemer aan de wedstrijd. Stem op hem!

Hans Kramer is communicatiemanager bij Dunck Loyalty Marketing en eindredacteur bij kennisplatform .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in