Fab sneuvelt
Sanoma zet de titel stop omdat het niet aan de verwachtingen voldoet. De oplage groeide wel, maar het was van het begin af aan duidelijk dat Fab niet het bereik zou brengen dat Sanoma ervan verwachtte.
De dertiende editie – verschijningsdatum 10 oktober - van Fab is de laatste. Door de beëindiging van de titel verliezen vier medewerkers hun baan.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuDe betaalde oplage van Fab is niet boven de 40 duizend uitgekomen. De oplageontwikkeling is als volgt:
Derde kwartaal 2012: 16.870
Vierde kwartaal 2012: 20.559
Eerste kwartaal 2013: 37.375
Hoofdredacteur Claudia Straatmans gaf ten tijde van de lancering in een interview met Adformatie aan dat het doel was om na een jaar een betaalde oplage van 55 duizend te verwezenlijken.
De missie van Fab werd bij lancering zo geformuleerd: 'We willen een mentaliteitsblad maken dat een gidsfunctie heeft voor vrouwen in de leeftijdscategorie 35-49. Geen enkele bestaande titel kiest daar uitdrukkelijk voor.’
Straatmans bracht de zogeheten ‘Secret Section’ bij de lancering als nouveauté: een katern over liefde en lust.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid