Overslaan en naar de inhoud gaan

Fab sneuvelt

Sanoma trekt de stekker uit vrouwentijdschrift Fab.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma zet de titel stop omdat het niet aan de verwachtingen voldoet. De oplage groeide wel, maar het was van het begin af aan duidelijk dat Fab niet het bereik zou brengen dat Sanoma ervan verwachtte.

related partner content for mobile comes here

De dertiende editie – verschijningsdatum 10 oktober - van Fab is de laatste. Door de beëindiging van de titel verliezen vier medewerkers hun baan.

De betaalde oplage van Fab is niet boven de 40 duizend uitgekomen. De oplageontwikkeling is als volgt:

Derde kwartaal 2012: 16.870
Vierde kwartaal 2012: 20.559
Eerste kwartaal 2013: 37.375

Hoofdredacteur Claudia Straatmans gaf ten tijde van de lancering in een met Adformatie aan dat het doel was om na een jaar een betaalde oplage van 55 duizend te verwezenlijken.

De missie van Fab werd bij lancering zo geformuleerd: 'We willen een mentaliteitsblad maken dat een gidsfunctie heeft voor vrouwen in de leeftijdscategorie 35-49. Geen enkele bestaande titel kiest daar uitdrukkelijk voor.’

Straatmans bracht de zogeheten ‘Secret Section’ bij de lancering als nouveauté: een katern over liefde en lust.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in