Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Stichting Melanoom rekent af met fabels omtrent veilig zonnen

Huidkanker is in Nederland de meest voorkomende vorm van kanker. Melanoom is hiervan de meest agressieve vorm, jaarlijks overlijden 800…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meest voorkomende fabels waar Stichting Melanoom in haar nieuwe campagne mee afrekent zijn:
• ‘Schaduw is veilig’. Toch? Tuurlijk, de schaduw helpt, maar ook daar blijft de schadelijke invloed van UV-straling. Ook in de schaduw kan je verbranden; smeer je daarom altijd in.
• ‘Bewolking beschermt ook goed’. Toch? Bewolking houdt de schadelijke UV-straling niet tegen, waardoor je zelfs op een bewolkte zomerdag kan verbranden. Dus ook al zie je geen zon, gewoon smeren!
• ‘Elke 2 uur smeren is onnodig’. Toch? Transpiratie, wrijving van kleding en afdrogen kunnen je bescherming verminderen. Smeer dus elke 2 uur en smeer niet te zuinig met de zonnebrandcrème.
• ‘Factor 30 is onzin’. Toch? Die hoge factor houdt juist de schadelijke straling tegen. Hierdoor verbrand je niet en blijft je huid lekker jong. En ja... zelfs met factor 30 word je prima bruin!

related partner content for mobile comes here

De campagne is gemaakt door fotograaf Jeroen Hofman en JongeMeesters. Alle makers werkten belangeloos mee. De campagne wordt vanaf dit weekend via Boomerang-kaarten door heel Nederland verspreid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in