A-merken verdwijnen door prijzenslag


De ondernemers zijn lid van verschillende winkelformules. Het overgrote deel zegt tussen de 50 en 100 producten te hebben gesaneerd. Bij acht procent zijn maar liefst 150 tot 250 producten verdwenen. In de meeste gevallen ging het om A-merken, maar bij 37 procent van de ondervraagde ondernemers hebben ook B- en C-merken het veld moeten ruimen.
Onvoldoende rendement was in de meeste gevallen de aanleiding tot de sanering. Ook kreeg bij 60 procent het eigen huismerk de voorkeur boven een A-, B- of C-merk.
Bij 43 procent had de sanering moeizame inkoopgesprekken als oorzaak. Het aantal saneringen is de laatste maanden sterk opgelopen, vooral bij Super De Boer.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpvallend genoeg merken Laurus-ondernemers op dat de saneringen hun omzet nog verder onder druk zetten. Uit onderzoek van ConsumentenTrends bleek al dat steeds meer consumenten zich ergeren aan het verdwijnen van producten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid