Overslaan en naar de inhoud gaan

A-merken verdwijnen door prijzenslag

Bij meer dan de helft van de supermarkten is sinds het uitbreken van de prijzenoorlog een honderdtal producten uit het assortiment…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ondernemers zijn lid van verschillende winkelformules. Het overgrote deel zegt tussen de 50 en 100 producten te hebben gesaneerd. Bij acht procent zijn maar liefst 150 tot 250 producten verdwenen. In de meeste gevallen ging het om A-merken, maar bij 37 procent van de ondervraagde ondernemers hebben ook B- en C-merken het veld moeten ruimen.

related partner content for mobile comes here

Onvoldoende rendement was in de meeste gevallen de aanleiding tot de sanering. Ook kreeg bij 60 procent het eigen huismerk de voorkeur boven een A-, B- of C-merk.
Bij 43 procent had de sanering moeizame inkoopgesprekken als oorzaak. Het aantal saneringen is de laatste maanden sterk opgelopen, vooral bij Super De Boer.

Opvallend genoeg merken Laurus-ondernemers op dat de saneringen hun omzet nog verder onder druk zetten. Uit onderzoek van ConsumentenTrends bleek al dat steeds meer consumenten zich ergeren aan het verdwijnen van producten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in