Overslaan en naar de inhoud gaan

Eenderde huishoudens interesse in multi play

De bereidheid bij consumenten om gecombineerde multimediadiensten af te nemen, is hoog. Bijna één op drie huishoudens heeft interesse.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het voerde een meting uit onder ruim 1.350 huishoudens, daarbij onderzocht Heliview de behoeften aan en acceptatie van gebundelde communicatiediensten, zoals internet, telefonie en televisie.
Bijna de helft van alle onderzochte consumenten geeft aan onbekend te zijn met de mogelijkheden van digitale televisie. Opvallend is wel dat de consument vooral denkt aan KPN als aanbieder van digitale televisie (22 procent), gevolgd door 18 procent die aan UPC denkt. Dit terwijl juist de kabelaars in een vroeg stadium dergelijke diensten hebben ontwikkeld.

related partner content for mobile comes here

De voetbaluitzendingen zoals Versatel deze momenteel in de markt zet, zijn voor circa vier procent van alle huishoudens aanleiding om televisiediensten bij deze aanbieder te overwegen of aan te schaffen. De bekendheidspositie van Versatel als aanbieder van digitale televisie is beperkt.

Op korte termijn zijn consumenten vooral geïnteresseerd in combinatie abonnementen voor internet en telefonie. De behoefte aan digitale televisie binnen deze abonnementen ligt fors lager. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook KPN het meest van alle aanbieders wordt gezien als 'multi play' aanbieder.

Een kwart van de huishoudens kiest niet voor multi play vanwege onbekendheid met de aanbiedingen. Bij introductie van dergelijke producten en diensten dienen telecom aanbieders het concept dus vooral duidelijk en begrijpelijk te communiceren.

Kostenbesparingen vormen het belangrijkste motief om in te gaan op een multi play aanbod. Huishoudens geven op dit moment de voorkeur aan ADSL als infrastructuur voor multi play diensten ten opzichte van de kabel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in