Eenderde huishoudens interesse in multi play
Het bureau voerde een meting uit onder ruim 1.350 huishoudens, daarbij onderzocht Heliview de behoeften aan en acceptatie van gebundelde communicatiediensten, zoals internet, telefonie en televisie.
Bijna de helft van alle onderzochte consumenten geeft aan onbekend te zijn met de mogelijkheden van digitale televisie. Opvallend is wel dat de consument vooral denkt aan KPN als aanbieder van digitale televisie (22 procent), gevolgd door 18 procent die aan UPC denkt. Dit terwijl juist de kabelaars in een vroeg stadium dergelijke diensten hebben ontwikkeld.
De voetbaluitzendingen zoals Versatel deze momenteel in de markt zet, zijn voor circa vier procent van alle huishoudens aanleiding om televisiediensten bij deze aanbieder te overwegen of aan te schaffen. De bekendheidspositie van Versatel als aanbieder van digitale televisie is beperkt.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaOp korte termijn zijn consumenten vooral geïnteresseerd in combinatie abonnementen voor internet en telefonie. De behoefte aan digitale televisie binnen deze abonnementen ligt fors lager. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook KPN het meest van alle aanbieders wordt gezien als 'multi play' aanbieder.
Een kwart van de huishoudens kiest niet voor multi play vanwege onbekendheid met de aanbiedingen. Bij introductie van dergelijke producten en diensten dienen telecom aanbieders het concept dus vooral duidelijk en begrijpelijk te communiceren.
Kostenbesparingen vormen het belangrijkste motief om in te gaan op een multi play aanbod. Huishoudens geven op dit moment de voorkeur aan ADSL als infrastructuur voor multi play diensten ten opzichte van de kabel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid