Overslaan en naar de inhoud gaan

De vrouw als marketingpotentieel

Vrouwen vormen een enorm marketingpotentieel, stellen Kirsten Brühl en Susanne Westphal in hun boek Megatrend Frauen. Female Forces –…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrouwen denken, handelen en consumeren anders dan mannen, aldus de beide auteurs. En de markt zou dan ook veel meer rekening moeten houden met vrouwelijke overwegingen, zoals de behoefte aan zingeving en individualisering en een voorkeur voor eerlijke, hoogwaardige producten. Want ga maar na: bij tachtig procent van alle aankoopbeslissingen is het de vrouw die de doorslag geeft, vrouwen tussen de dertig en de vijftig vormen de grootste consumentengroep, en ze worden ook nog eens steeds koopkrachtiger. Vooral de dialoogmarketingbranche kan veel meer bereiken door een feminiene benadering van de doelgroep. Vrouwen zijn namelijk behalve invloedrijk als consument ook nog eens dol op communiceren, via de telefoon, chat of e-mail, en daardoor extra vatbaar voor marketingcommunicatie in de vorm van virale reclame of campagnes via vriendinnennetwerken.

related partner content for mobile comes here

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in