Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei bestedingen zoekmachinemarketing

De bestedingen voor betaalde zoekresultaten groeien dit jaar met 47 procent tot een bedrag van 5,1 miljard dollar. Dit voorspellen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar lagen deze bestedingen nog op 3,5 miljard dollar. Merrill Lynch kwam afgelopen donderdag met de voorspelling, in een speciaal rapport over internet advertising. De totale bestedingen aan zoekmachine-marketing komen op 5,5 miljard dollar in 2005, en dat bedrag staat gelijk aan 45 procent van de totale online advertentiemarkt in 2005. Als oorzaak van de groei noemt Merril Lynch de toename van breedband-abonnementen, want die ontwikkeling zorgt volgens de firma voor een toename van het aantal zoekopdrachten. Het aantal zoekopdrachten per gebruiker steeg in het eerste kwartaal van dit jaar tussen de 16 en 18 procent. Vorig jaar was de stijging in die periode tussen de 0 en vier procent.

related partner content for mobile comes here

De bestedingen aan online advertising zullen volgens Merrill Lynch dit jaar stijgen naar 12,4 miljard dollar, en naar 25 miljard in 2009.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in