Wie is er interactief?
Nu de opmars van de interactieve tv door lijkt te zetten, is het handig om te weten welke groepen kijkers er het meest actief gebruik van…
Het Verenigd Koninkrijk gaat glansrijk aan kop in de iTV golf die over Europa spoelt. Geen wonder dat daar ook al het nodige onderzoek is gedaan naar het gedrag van de kijker. Een paar opvallende resultaten:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
related partner content comes here
- De meest genoemde reden om te reageren op een tv-uitzending is het ‘willen winnen van een prijs’, direct gevolgd door ‘gewoon omdat het leuk is’.
- Jonge kijkers voelen zich het meest aangesproken door iTV, met name de categorie 16- tot 34-jarigen; ook kleine gezinnen doen graag actief mee met een programma.
- De opbrengsten van interactieve uitzendingen zijn aanzienlijk te verhogen, want kijkers zijn best bereid meer te betalen voor de extra mogelijkheden van iTV.
- iTV biedt adverteerders een prachtige kans om met de kijkers te communiceren: achttien procent van het publiek reageert wel eens op een interactieve reclameboodschap. De responspercentages zijn ook hier weer het hoogst onder jongeren. Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid