Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie is er interactief?

Nu de opmars van de interactieve tv door lijkt te zetten, is het handig om te weten welke groepen kijkers er het meest actief gebruik van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Verenigd Koninkrijk gaat glansrijk aan kop in de iTV golf die over Europa spoelt. Geen wonder dat daar ook al het nodige onderzoek is gedaan naar het gedrag van de kijker. Een paar opvallende resultaten:

related partner content for mobile comes here
  • De meest genoemde reden om te reageren op een tv-uitzending is het ‘willen winnen van een prijs’, direct gevolgd door ‘gewoon omdat het leuk is’.
  • Jonge kijkers voelen zich het meest aangesproken door iTV, met name de categorie 16- tot 34-jarigen; ook kleine gezinnen doen graag actief mee met een programma.
  • De opbrengsten van interactieve uitzendingen zijn aanzienlijk te verhogen, want kijkers zijn best bereid meer te betalen voor de extra mogelijkheden van iTV.
  • iTV biedt adverteerders een prachtige kans om met de kijkers te communiceren: achttien procent van het publiek reageert wel eens op een interactieve reclameboodschap. De responspercentages zijn ook hier weer het hoogst onder jongeren. Bron: Admap
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in