58% van de mobile bureaus zelf niet mobiel
Uit onderzoek van MobileMarketing.nl blijkt dat bijna 60% van de mobile bureaus zelf geen mobiele site heeft.
Het onderzoek is in week 50 verricht onder 203 bureaus, die mobile websites en/of apps ontwikkelen voor merken. Websites zijn geopend met een iPhone 5. Er is gekeken of de betreffende bureaus een mobile site of een voor de smartphone geoptimaliseerde site hebben.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaRichard Otto (MobileMarketing.nl): 'Ik geloof in het "Eat your own dog food"-principe. Het is eigenlijk bizar dat veel bureaus op hun websites en aan hun klanten aangeven hoe belangrijk mobiel tegenwoordig niet is, maar zelf hun eigen zaken niet in orde hebben. Enkele bureaus hebben aangegeven er mee bezig te zijn en zelfs één mobiel bureau gaf aan het niet belangrijk te vinden."
IAB Taskforce mobile kwam in oktober met cijfers dat 80% van de top-200 merken in Nederland nog geen mobiele website hebben, terwijl met een smartphone penetratie van 60% steeds meer consumenten de mobiel als primair communicatie kanaal gebruiken. Dat meer dan de helft van de bureau’s die het nut en noodzaak aan adverteerders dienen over te brengen zelf nog geen geen mobile friendly website gebruiken geeft goed aan dat de markt nog niet volwassen is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid