Overslaan en naar de inhoud gaan

58% van de mobile bureaus zelf niet mobiel

Uit onderzoek van MobileMarketing.nl blijkt dat bijna 60% van de mobile bureaus zelf geen mobiele site heeft.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van blijkt dat bijna 60% van de mobile bureaus zelf geen mobiele site heeft.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek is in week 50 verricht onder 203 bureaus, die mobile websites en/of apps ontwikkelen voor merken. Websites zijn geopend met een iPhone 5. Er is gekeken of de betreffende bureaus een mobile site of een voor de smartphone geoptimaliseerde site hebben.

Richard Otto (MobileMarketing.nl): 'Ik geloof in het "Eat your own dog food"-principe. Het is eigenlijk bizar dat veel bureaus op hun websites en aan hun klanten aangeven hoe belangrijk mobiel tegenwoordig niet is, maar zelf hun eigen zaken niet in orde hebben. Enkele bureaus hebben aangegeven er mee bezig te zijn en zelfs één mobiel bureau gaf aan het niet belangrijk te vinden."

IAB Taskforce mobile kwam in oktober met nog geen mobiele website hebben, terwijl met een smartphone penetratie van 60% steeds meer consumenten de mobiel als primair communicatie kanaal gebruiken. Dat meer dan de helft van de bureau’s die het nut en noodzaak aan adverteerders dienen over te brengen zelf nog geen geen mobile friendly website gebruiken geeft goed aan dat de markt nog niet volwassen is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in