Overslaan en naar de inhoud gaan

Staatsloterij: tijdmachine op het Spui

De start van de campagne voor de Oudejaarstrekking van de Nederlandse Staatsloterij begon deze week met een tijdmachine op het Amsterdamse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voorbijgangers konden in de vreemde machine stappen. In de 30 seconden die volgden, ‘maakten’ zij in de machine een reis in de tijd naar hun Oud & Nieuw droombestemming Lapland, Curaçao of New York. Ze werden hierbij gefilmd door zeven verborgen camera’s.

related partner content for mobile comes here

Staatsloterij: ‘De keuze tussen Curaçao, New York of Lapland in de tijdmachine was geen kwestie van augmented reality, maar werd realiteit. De cabine schudde heen en weer, terwijl de klokken en tellers in de cabine aftelden naar middernacht. Bij het openen van de cabinedeur om middernacht stond de gelukkige in zijn of haar Oud & Nieuw droombestemming.

'Geheel in stijl van de drie droombestemmingen werd de deelnemer deelgenoot gemaakt van het lokale oudejaarsfeest.

'Het feestje verdween vervolgens weer net zo snel als het opkwam en liet de deelnemer verrast en verbaasd achter.’

De actie was om aandacht te geven aan het feit dat deelnemers aan de Oudejaarstrekking ook kans op een reis naar hun ‘droombestemming’ om daar Oud & Nieuw 2013 te vieren. Het Oudejaarslot kan ‘tot leven komen’ via een augmented reality-app: ‘een driedimensionaal beeld van winterse sferen in Lapland, de metropool New York of het tropische Curaçao wordt getoond’. Na het kiezen van de locatie en de belevenis die volgt, kan de gebruiker een foto maken van het resultaat met zijn smartphone of tablet.

Bij het delen van deze foto op Facebook of Twitter, maakt de deelnemer kans om Oud & Nieuw 2013 daadwerkelijk op deze bestemming te vieren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in