23% wil merkinfo via Facebook


Het bureau ondervroeg 2.500 mensen in de VS en Groot-Brittannië. 46 procent van deze ondervraagden volgt een of meerdere merken via een social network, 23 procent doet dat het liefst via Facebook, 21 procent via direct mail en slechts drie procent kijkt voor info op de corporate website/weblog.
50 procent van de ondervraagden zegt dat ze een bedrijf/merk via social media volgen vanwege de speciale aanbiedingen of kortingen, 34 procent omdat ze fan zijn van het merk, 27 procent om op de hoogte te blijven en 12 procent om zo betere klantenservice te krijgen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS60 procent geeft aan dat negatieve berichten op social media over een product/dienst hun mening doet veranderen over dat product/die dienst.Zes procent van de ondervraagden vindt dat bedrijven op online klachten reageren, 34 procent vindt dat bedrijven hier niet actief in zijn.
Het consultancybureau zegt dat de uitslag laat zien dat er behoefte is aan betere CRM en dat klantenservices actiever op social media moeten zijn.
Bron: Newmediaage
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid