Overslaan en naar de inhoud gaan

23% wil merkinfo via Facebook

23 procent van de ondervraagde consumenten wil liever informatie over merken via Facebook ontvangen dan via de corporate website, zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau ondervroeg 2.500 mensen in de VS en Groot-Brittannië. 46 procent van deze ondervraagden volgt een of meerdere merken via een social network, 23 procent doet dat het liefst via Facebook, 21 procent via direct mail en slechts drie procent kijkt voor info op de corporate website/weblog.

related partner content for mobile comes here

50 procent van de ondervraagden zegt dat ze een bedrijf/merk via social media volgen vanwege de speciale aanbiedingen of kortingen, 34 procent omdat ze fan zijn van het merk, 27 procent om op de hoogte te blijven en 12 procent om zo betere klantenservice te krijgen.

60 procent geeft aan dat negatieve berichten op social media over een product/dienst hun mening doet veranderen over dat product/die dienst.Zes procent van de ondervraagden vindt dat bedrijven op online klachten reageren, 34 procent vindt dat bedrijven hier niet actief in zijn.

Het consultancybureau zegt dat de uitslag laat zien dat er behoefte is aan betere CRM en dat klantenservices actiever op social media moeten zijn.

Bron: Newmediaage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in