Persgroep verkoopt Kidsweek


Sijthoff en Spaans nemen elk een aandeel van 50 procent in Y&C. De uitgeverij die in 2002 door Roland Pelle werd opgezet, gaat daarmee een nieuwe fase in. De huidige directeur van Y&C, Mark Termeer, blijft aan. Het personeel van Y&C is vandaag over de overname ingelicht.
Y&C geeft twee weekkranten uit, Kidsweek Junior (doelgroep 7-12) en 7Days (12-16). De gezamenlijke oplage bedraagt nu 100 duizend exemplaren. Het motief achter de overname is volgens Sijthoff het ontwikkelen van een succesvol bedrijf. ‘Het is een mooie titel en het is een leuk segment.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Persgroep zocht een ander huis voor Y&C omdat het uitdrukkelijk heeft gekozen voor focus op de vier krantentitels en de online varianten daarvan. Termeer ziet het zonnig in met de nieuwe eigenaren. ‘Het zijn aandeelhouders met verstand van media. Ze hebben een groot netwerk, genieten een bepaalde bekendheid en dat opent deuren die anders gesloten blijven. Dat kan bijvoorbeeld samenwerking met andere uitgevers opleveren.’ De ambitie is om in de media-niche die de kindermarkt is een top 3 speler te worden.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid