Overslaan en naar de inhoud gaan

Persgroep verkoopt Kidsweek

Young & Connected (Y&C), uitgever van jongerenmedia is deze week overgenomen door investeerders Willem Sijthoff en Carl Spaans.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sijthoff en Spaans nemen elk een aandeel van 50 procent in Y&C. De uitgeverij die in 2002 door Roland Pelle werd opgezet, gaat daarmee een nieuwe fase in. De huidige directeur van Y&C, Mark Termeer, blijft aan. Het personeel van Y&C is vandaag over de overname ingelicht.

related partner content for mobile comes here

Y&C geeft twee weekkranten uit, Kidsweek Junior (doelgroep 7-12) en 7Days (12-16). De gezamenlijke oplage bedraagt nu 100 duizend exemplaren. Het motief achter de overname is volgens Sijthoff het ontwikkelen van een succesvol bedrijf. ‘Het is een mooie titel en het is een leuk segment.’

De Persgroep zocht een ander huis voor Y&C omdat het uitdrukkelijk heeft gekozen voor focus op de vier krantentitels en de online varianten daarvan. Termeer ziet het zonnig in met de nieuwe eigenaren. ‘Het zijn aandeelhouders met verstand van media. Ze hebben een groot netwerk, genieten een bepaalde bekendheid en dat opent deuren die anders gesloten blijven. Dat kan bijvoorbeeld samenwerking met andere uitgevers opleveren.’ De ambitie is om in de media-niche die de kindermarkt is een top 3 speler te worden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in