Van der Meulen: 'geen toekomst voor papieren krant'
Dat zegt hij in een interview met Molblog. 'Het dagblad is een distributiemodel, dat moet je je voor ogen houden. Houd je je vast aan het idee dat een papier geen distributievehikel is, dan is dat vergelijkbaar met denken dat de auto’s die over 20 jaar rijden, dezelfde zijn als die nu rondrijden. Het gaat in de discussie om het journalistieke domein, niet het distributiemodel.’
Volgens Van der Meulen zijn er bij de Persgroep zeker meer mensen die er zo over denken. 'Maar, dat houdt niet in: de toekomst zal een ander distributiemodel kennen, dus we investeren niet langer in het huidige model. Dat is de valkuil waar je in kunt trappen. Je moet wel degelijk investeren in het model dat nu bestaat. Er is zeker nog geld te verdienen met het dagblad op papier, loop daar niet voor weg. Wat niet wil niet zeggen dat je niet intuïtief in de markt moet rondkijken.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe uitgever vindt ook dat de dagbladindustrie niet in staat is als sector gezamenlijk de markt op te gaan. 'We stralen niet uit dat we geloven in onze journalistieke producten en het bestaansrecht daarvan. Als ik terugkijk, neem ik dat ons als sector erg kwalijk. We zijn het geloof in de maakbaarheid van onze eigen producten kwijtgeraakt. We hebben ons erbij neergelegd dat de oplages dalen en dat is schokkend.'
Bron: Molblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid