Overslaan en naar de inhoud gaan

Van der Meulen: 'geen toekomst voor papieren krant'

Wouter van der Meulen, directeur van de Persgroep Advertising en oud-uitgever van Trouw, ziet geen toekomst voor de papieren krant.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt hij in een interview met . 'Het dagblad is een distributiemodel, dat moet je je voor ogen houden. Houd je je vast aan het idee dat een papier geen distributievehikel is, dan is dat vergelijkbaar met denken dat de auto’s die over 20 jaar rijden, dezelfde zijn als die nu rondrijden. Het gaat in de discussie om het journalistieke domein, niet het distributiemodel.’

related partner content for mobile comes here

Volgens Van der Meulen zijn er bij de Persgroep zeker meer mensen die er zo over denken. 'Maar, dat houdt niet in: de toekomst zal een ander distributiemodel kennen, dus we investeren niet langer in het huidige model. Dat is de valkuil waar je in kunt trappen. Je moet wel degelijk investeren in het model dat nu bestaat. Er is zeker nog geld te verdienen met het dagblad op papier, loop daar niet voor weg. Wat niet wil niet zeggen dat je niet intuïtief in de markt moet rondkijken.'

De uitgever vindt ook dat de dagbladindustrie niet in staat is als sector gezamenlijk de markt op te gaan. 'We stralen niet uit dat we geloven in onze journalistieke producten en het bestaansrecht daarvan. Als ik terugkijk, neem ik dat ons als sector erg kwalijk. We zijn het geloof in de maakbaarheid van onze eigen producten kwijtgeraakt. We hebben ons erbij neergelegd dat de oplages dalen en dat is schokkend.'

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in