Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikanen zitten steeds vaker op social networks, de adverteerder volgt

Nielsen keek in de maand augustus van dit jaar naar het online surfgedrag van Amerikanen. Het bureau ontdekte dat 17 procent van de tijd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nielsen rekende daarnaast uit dat de online advertentiebestedingen op de bekendste blogs en social networksites in 1 jaar zijn gegroeid met 119 procent. Vorig jaar augustus betrof het 49 miljoen dollar, nu 108 miljoen dollar.

related partner content for mobile comes here

Betroffen de gezamenlijke bestedingen aan social networksites en blogs in 2008 nog 7 procent van de online bestedingen, in augustus 2009 is dat opgelopen naar15 procent.

Volgens Nielsen suggereren de percentages dat internet op een nieuwe manier gebruikt wordt. ‘Video en tekst blijven de belangrijkste internetervaring, maar steeds meer mensen willen contacten onderhouden, communiceren en delen.’

Verschillende sectoren (software, hardware, financiële aanbieders en automotive) verminderden hun online bestedingen ten opzichte van vorig jaar. Maar de advertentiebestedingen op social networks groeiden sterk. De entertainmentindustrie besteedde maar liefst 812 procent meer op de sites van de grootste social networksites. Ook reisadverteerders zagen hun bestedingen op social networksites stijgen met 364 procent.

De groei is met name te danken aan de enorme groei van Facebook. De meeste online budgetten worden eerst op dit social network besteed. In augustus adverteerden 10 van de 13 sectoren met online display advertenties op Facebook. De andere 3 sectoren wendden zich tot Myspace.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in