Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG wil groeien door overnames

De Telegraaf Media Groep gaat op het overnamepad en heeft daar 300 miljoen euro voor uitgetrokken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het concern wil de winst verhogen, voornamelijk door zwaar in te zetten op online-activiteiten. Als gevolg van een kostenbesparingsprogramma gaan de komende jaren 350 banen verloren bij het gehele mediabedrijf. Dagblad De Telegraaf gaat regionale katernen toevoegen aan de krant. Dat bleek uit de woensdag gepubliceerde strategienota van het concern tot 2016.

related partner content for mobile comes here

TMG denkt met de nieuwe aanpak de komende 5 jaar bijna een verdubbeling van de omzet en de winst te kunnen realiseren. Van de omzet moet dan circa twee derde uit andere media dan 'print' afkomstig zijn. Topman Herman van Campenhout liet weten 'met kracht' in te zetten op de kansen die de sterk groeiende online markt biedt.

TMG zet de komende jaren in op drie pijlers: Print, Online en Radio. De laatste wordt geïntegreerd in het portfolio, bij Print wil TMG de leiderschapspositie versterken en Online moet de groei op basis van het bereik en het inzetten van sociale media worden versneld.

Met het onderdeel Keesing Media Groep wil TMG inzetten op internationale groei. KMG is al marktleider in Nederland, België en Denemarken. Binnenkort neemt Keesing de Franse uitgeverij van puzzelbladen MegaStar Groupe over, waarmee ze ook in dat land marktleider wordt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in