Overslaan en naar de inhoud gaan

Schweppes eert hedendaagse makers met mini-docu's

De internationale campagne verbindt de heritage van het merk met de zogeheten 'maker movement'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Schweppes markeert met de nieuwe geïntegreerde campagne &;The Makers of Today&; - bedacht door , geproduceerd door - de eerste stap van een vernieuwde richting van het merk.

related partner content for mobile comes here

In de campagne worden drie verschillende makers geportretteerd, elk in een korte documentaire. Van hetzelfde beeldmateriaal is een televisiecommercial gemaakt van dertig seconden.

&;Maker movement&;
De uitdaging voor XXS Amsterdam was om het erfgoed van het merk te koppelen aan een nieuwe generatie van ondernemende individuen. Het bureau vond een natuurlijke link met de oprichter van het merk, Jacob Schweppe en de huidige &;make it yourself&;-cultuur. Passend bij de &;maker movement&; kregen de makers de opdracht iets nieuws te creëren met het -product. Hobbykok Lorena bedacht nieuwe recepten met Schweppes als ingrediënt en mixologist Cristian bedacht een variatie aan cocktails. 

Hans van Nood, Executive Creative Director XXS Amsterdam zegt: &;We willen mensen aanspreken die gedreven zijn om hun eigen, kenmerkende stempel ergens op de drukken, net zoals grondlegger Jacob Schweppe dat deed. In plaats van ons te richten op een bepaalde demografische doelgroep richten we ons met deze campagne op mensen met een bijzondere mindset.&;

Naast de documentaires en televisiecommercial, heeft XXS Amsterdam een passende online strategie uitgewerkt. Om de doelgroep te inspireren, zal Schweppes wekelijks verschillende makers van over de hele wereld uitlichten en hun verhalen en inspiratie delen via sociale media.

Mini-docu met Cristian Pineda, mixologist:

Mini-docu met Lorena Delgado, hobbykok:

Credits:
Agency: XXS Amsterdam
Klant: Orangina Schweppes International
International Marketing Manager: Jaap van de Weg
International Brand Manager: Tatjana Menna
Creative Directors: Hans van Nood & Remy Kurpershoek
Account team: Daniel Kok & Nigel Hassall
Agency Producer: Erika Vocking
Strategy team: José Evers, Joram Helmer, Karlijn Marchildon
Production Company: 100% Halal
Director: Andreas Pasvantis
Executive Producer: Roel Oude Nijhuis
Production Designer: Rikke Jelier
Offline Editor: Kapsalon, Brian Ent
Post-Production company: Crabsalad
Audio Post-Prod. company: Sauvage Sound
Director of Photography: Daniel Bouquet
Music  TVC: Massive Music
Music Docu’s: Peter Horwitz (XXS)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in