Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken en Blippar maken duurzaamheid interactief

De internationale campagne 'Legendary 7' eert bestaande boeren, die verantwoord hop en gerst produceren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

maakt met zijn consumenten de afspraak om voor 2020 zeker 50 procent van de ruwe productiematerialen op een duurzame manier te produceren. Met de digitale campagne eert het biermerk zeven boeren uit Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, die hoge kwaliteit – en duurzame – hop en gerst produceren voor Heineken.

related partner content for mobile comes here

Augmented reality
Door duurzame boeren een gezicht te geven, hoopt het biermerk consumenten te overtuigen van de duurzame boodschap. De boeren worden in de korte animatie afgebeeld als ware &;Western Heroes&; en mensen worden opgeroepen om mee te doen met de campagne.

De samenwerking met – een augmented reality smartphone-app – brengt de boeren tot leven. Door het Heineken-label achterop een flesje te scannen met de Blippar-app kunnen consumenten extra content openen, als een korte video, de verhalen van de echte boeren en het maken van een ‘7elfie’ – een selfie van jezelf als duurzame boer.

Mark van Iterson, Global Head of Design bij Heineken zegt: ‘Duurzaamheid wordt vaak gezien als complex en ontoegankelijk voor consumenten. Hoewel duurzaamheid in de kern zit van wat we doen en willen doen, zoeken we een manier om consumenten en stakeholders gemakkelijk mee te laten doen met ons ‘Brewing a Better World&;-programma. De &;Legendary 7&; daagt gevestigde merken uit om te vertellen over duurzaamheid en consumenten waarderen een duurzame gedachtegoed en natuurlijke ingrediënten.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bron: MarketingMagazine

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in