Overslaan en naar de inhoud gaan

Universiteit Tilburg wint Brandstorm L’Oréal

Nederlandse winnaars van internationale business game zullen winnende marketingstrategie presenteren tijdens de internationale finale in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan de 17e Nederlandse editie hebben 101 teams van in totaal 286 studenten meegedaan van verschillende universiteiten, waaronder Rotterdam, Maastricht, Groningen, Tilburg en Amsterdam. Zij hebben zich de afgelopen maanden verdiept in een business-case in de Travel Retail-sector voor Lancôme: taxfree winkels op luchthavens, ferry’s en cruises. De Brandstorm geniet een reputatie onder marketingtalent: Sinds het ontstaan in 1992 namen meer dan 70.000 studenten van 360 universiteiten uit 45 landen deel aan de L’Oréal Brandstorm. L’Oréal Nederland heeft 2 keer de internationale finale van Brandstorm gewonnen.

Retail design
Deelnemers hebben de huidige markttrends en de prestaties van het merk geanalyseerd, gekeken naar het retail design en het verkoopadvies om daarmee innovatieve diensten te kunnen aanbieden en zo nieuwe consumenten naar dit distributiekanaal te trekken. De teams kropen hiervoor in de huid van de International Brand Manager van Lancôme en kregen de kans om theorie om te zetten in de praktijk met als doel hun creatieve en analytische vermogens aan te spreken en een nieuwe retail ervaring te creëren.

Het winnende concept, ‘Voyage Visionnaire’, omvatte volgens de jury de meest volledige aanpak. Het team, Het winnende team, Vera Ruesen, Zuzana Kollarova en Natalie Nett, had onder andere een app ontwikkeld, waarbij consumenten makkelijk onderweg naar het vliegtuig hun eigen Travel Pack kunnen samenstellen of een alvast een cadeau kunnen uitzoeken. Silke Siems, directeur Human Resources van L’Oréal Nederland: “Brandstorm is voor L’Oréal een originele en creatieve manier om input te ontvangen van jonge mensen en een uitstekend recruteringsmiddel, omdat we de kans krijgen potentieel marketingtalent aan het werk te zien. Elk jaar verwelkomen we wereldwijd rond de 150 nieuwe collega’s als direct gevolg van deze competitie”.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in