Reclamebestedingen radio dalen bijna 11 procent
Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB). Daarmee komt een einde aan de groei die het medium de afgelopen jaren doormaakte.
RAB-voorzitter Arian Buurman: 'De hele mediamarkt heeft last van de gevolgen van de economische crisis en de radiomarkt ontkomt daar dus ook niet aan. Ondanks de crisis staat de effectiviteit van het medium radio als een paal boven water. Radioreclame biedt juist in deze tijd de kans om kostenefficiënt veel effect te sorteren.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe branche financiële dienstverlening besteedde het derde kwartaal van 2012 het meest op radio met 25,1% procent. Tweede branche is de zakelijke dienstverlening met een bestedingsaandeel van 23,8%. Nieuw in de top 3 is de branche Brandstof, Energie, (Petro)Chemie met een bestedingsaandeel van 23%.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid