Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebestedingen radio dalen bijna 11 procent

De netto radioreclamebestedingen bedroegen 42 miljoen euro in het derde kwartaal van 2012. Dit is een daling van bijna 5 miljoen ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (). Daarmee komt een einde aan de groei die het medium de afgelopen jaren doormaakte.

related partner content for mobile comes here

RAB-voorzitter Arian Buurman: 'De hele mediamarkt heeft last van de gevolgen van de economische crisis en de radiomarkt ontkomt daar dus ook niet aan. Ondanks de crisis staat de effectiviteit van het medium radio als een paal boven water. Radioreclame biedt juist in deze tijd de kans om kostenefficiënt veel effect te sorteren.'

De branche financiële dienstverlening besteedde het derde kwartaal van 2012 het meest op radio met 25,1% procent. Tweede branche is de zakelijke dienstverlening met een bestedingsaandeel van 23,8%. Nieuw in de top 3 is de branche Brandstof, Energie, (Petro)Chemie met een bestedingsaandeel van 23%.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in