Reclamebestedingen radio dalen bijna 11 procent


Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB). Daarmee komt een einde aan de groei die het medium de afgelopen jaren doormaakte.
RAB-voorzitter Arian Buurman: 'De hele mediamarkt heeft last van de gevolgen van de economische crisis en de radiomarkt ontkomt daar dus ook niet aan. Ondanks de crisis staat de effectiviteit van het medium radio als een paal boven water. Radioreclame biedt juist in deze tijd de kans om kostenefficiënt veel effect te sorteren.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe branche financiële dienstverlening besteedde het derde kwartaal van 2012 het meest op radio met 25,1% procent. Tweede branche is de zakelijke dienstverlening met een bestedingsaandeel van 23,8%. Nieuw in de top 3 is de branche Brandstof, Energie, (Petro)Chemie met een bestedingsaandeel van 23%.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid