Overslaan en naar de inhoud gaan

MKB Onderzoek ING: "Mobiele visie is er, maar mobile strategie ontbreekt'

Deze week heeft ING een onderzoek gepubliceerd met de titel: "Mobiel ondernemen heeft de toekomst", waarin naar vorgen komt dat mobiel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Redenen voor het ontbreken van een mobiele strategie zijn onder meer tijdgebrek en het idee dat deze geen toegevoegde waarde voor het bedrijf zou hebben of dat het bedrijf te klein is voor een mobiele strategie. Van de ondernemers die wel een mobiele strategie hebben, heeft meer dan de helft een mobiele website. Een kwart van de ondervraagde ondernemers heeft voor zijn klanten een of meerdere app’s ontwikkeld en ook een kwart verkoopt al producten of diensten via zijn mobiele website.

related partner content for mobile comes here

Mobile Commerce

mCommerce staat in Nederland nu nog in de kinderschoenen, maar zal hier de komende jaren sterk gaan groeien. De verwachting is dat de bestedingen via smartphones in Nederland over vijf jaar een miljard euro zullen bedragen. Voor u is het dan ook belangrijk dat u een mobiele strategie voor uw bedrijf gaat uitrollen. Ten eerste om de zichtbaarheid van uw bedrijf te vergroten, ten tweede om u te onderscheiden van uw concurrenten en ten derde om extra omzet te genereren.

Mobiel ondernemen heeft de toekomstOndanks dat uit het onderzoek blijkt dat mobiel ondernemen in het mkb nog niet enorm bekend is, geeft de helft van de ondervraagde ondernemers aan het eens met de stelling dat ‘mobiel ondernemen de toekomst is in Nederland’. Ook is 56% van de ondernemers van mening dat mobiel ondernemen steeds belangrijker wordt voor zijn eigen bedrijf.

Het onderzoek is hier te downloaden:
.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in