Overslaan en naar de inhoud gaan

Content marketing: niet geaccepteerd

Waarom deze blog post? Al een tijdje probeer ik content marketing als zelfstandige pagina vast te leggen op de Nederlandse Wikipedia. Tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom deze blog post? Al een tijdje probeer ik content marketing als zelfstandige pagina vast te leggen op de Nederlandse Wikipedia. Tot op heden zonder veel succes, moderatoren zonder persoonsnaam zijn gemachtigd om, de content die ik heb ontwikkeld zonder veel inhoudelijke reactie af te doen als: niet relevant. Op de engelse wiki wel, maar dat terzijde.

related partner content for mobile comes here

Content marketing bestaat allang, John deere &;deed het&; in 1895 al. &;Stop selling and start educating&; was toen ">zijn credo .

De naam: &;content marketing&;, is verschoven van &;buzz&; naar &;mainstream&;. Die verschuiving vereist een bredere blik van haar uitvoerders & deskundigen. Het verwacht een structurele dialoog, gevoerd over meerdere kanalen, middels content van hoge kwaliteit zonder dat de focus op verkopen ligt.

Er zijn een scala aan termen in de lijn van content marketing die wel vertegenwoordigd zijn:
Custom media, Custom publishing, Database marketing, Brand marketing, Branded entertainment, Branded content, Storytelling etc. Deze bovengenoemde benamingen hebben allemaal als basis dat ze uitgaan van het verhaal van een bedrijf of een product. Maar geven de essentie niet weer.

 

Content marketing: marketing door middel van content.Het doel en middel zijn duidelijk

 

Content marketing ondersteund bedrijven in het vertellen van hun verhaal, middels relevante kanalen. Wat de basis is van elke marketing communicatie vorm. De kanalen kunnen social media zijn maar ook de website, een magazine, een evenement, een webinar, een nieuwsbrief, een mailing, een serie video&;s of een combinatie van voorgaande.

 

Dus hebben we het over: marketing (behartigen en uitvoeren van commerciële belangen) en content (de drager van het relevante en authentieke verhaal) wat middels relevante kanalen de dialoog aangaat.

 

Dat content marketing van buzz naar geïntegreerde marketing tak overgaat is onderhand duidelijk (contentmarketing institute, big bleu moose) Laten we hier, aan de andere kant van de grote plas, dan ook onze voorlopers rol behouden en het domein verder claimen. Laten we beginnen bij , zoals haar eigen pagina zegt: een vrije meertalige internetencyclopedie die door meerdere auteurs op vrijwillige basis wordt geschreven.

De definitie die content marketing volgens mij het meest treffend omschrijft:
Content Marketing omvat alle marketing disciplines die betrekking hebben op het creëren, distribueren en beheren van content waarbij de content het doel heeft om klanten aan te trekken, te behouden, te activeren of omzet binnen een bedrijf of organisatie te vergroten. Content marketing gaat in haar essentie er vanuit dat door het leveren van relevante, waardevolle content van hoge kwaliteit* klanten eerder dan wel sneller geneigd zijn zich aan een merk of bedrijf te binden.

*(Kwaliteitskenmerken content: Is de content uniek? Heeft de content duidelijke focus? Is de content relevant? Benadrukt de content een service, product of dienst? Is de content logisch opgebouwd? Bestaat de content uit taal die de doelgroep snapt?)
Via:

Wat vind jij? Is bovenstaande beschrijving treffend? Verdiend content marketing een &;eigen&; pagina op wikipedia?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in