Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer Nederlandse juryleden naar Cannes 2018

Het totaal aantal juryleden daalt door veranderingen in het prijzensysteem.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de jury van het Cannes Lions Festival of Creativity 2018 zitten 12 Nederlandse juryleden. Dat betekent dat de Nederlandse vertegenwoordiging groter is dan voorgaande jaren, terwijl het totaal aantal juryleden daalt.

related partner content for mobile comes here

Kandidaten gezocht


Zeven Nederlanders beoordelen de inzendingen in Cannes, vijf personen vertegenwoordigen Nederland in de shortlistjury. Orange Lions (de organisatie die Nederland vertegenwoordigt in Cannes) zoekt nog kandidaten. Wie zich wil opgeven moet dit doen voor vrijdag 8 december. 

. Wie zich wil

opgeven moet dit doen voor vrijdag 8 december. 

moet dit doen voor vrijdag 8 december. 

Veranderingen tijdens Cannes Lions 2018


Het is bijzonder dat Nederland zo’n grote vertegenwoordiging heeft in de jury van Cannes Lions. De organisatie kondigde deze maand aan dat het prijzensysteem flink verandert: 120 subcategorieën verdwijnen en er blijven in totaal 26 Lions over.

kondigde deze maand aan dat het prijzensysteem flink verandert: 120 subcategorieën verdwijnen en er blijven in totaal 26 Lions over.

dat het prijzensysteem flink verandert: 120 subcategorieën verdwijnen en er blijven in totaal 26 Lions over.

Volgens Ine Kim van Orange Lions betekent de nieuwe structuur dat categorieën en jury’s samengevoegd zijn in ‘tracks’. ‘Dankzij deze nieuwe structuur zijn er in totaal minder juryleden nodig in Cannes. Desondanks heeft Nederland maar liefst zeven juryleden ter plaatse.’

Lees ook: Dit zijn de gevolgen van het nieuwe Cannes.

Categorieën


Tijdens Cannes Lions heeft Nederland juryleden in de volgende prijscategorieën:
1.    Film Craft
2.    Product Design
3.    Digital Craft
4.    Entertainment
5.    Entertainment for Music
6.    Innovation
7.    Creative Data


4.    Entertainment
5.    Entertainment for Music
6.    Innovation
7.    Creative Data


6.    Innovation
7.    Creative Data


7.    Creative Data

7.    Creative Data

Nederland heeft een plek in de volgende shortlist-jury’s. Zij zullen de campagnes vanuit huis beoordelen.
1.    Film
2.    Media
3.    Direct
4.    Brand Experience & Activation
5.    PR

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in